  • 1. Data: 2005-02-14 15:17:37
    Temat: Rozliczanie podatku naliczonego strukturą - korekta roczna
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Się ktoś przymierzał do tej korekty? Właśnie robię i nasuwa mi się kilka
    pytań.

    1. Art. 163 ust. 1 nakazuje wyliczyć wstępną strukturę na 2004 wg
    obrotów 2003 "uwzględniając zakres prawa do obniżenia podatku należnego
    jaki wynika z ustawy". Jak daleko ma sięgać to "uwzględnienie"? Wiadomo,
    nieruchomości, usługi finansowe dokonywane sporadycznie ale czy także
    np. taki towar X, który w 2003 miał stawkę zw. w 2004 ma 7% (i wice
    wersa). Teraz wydaje mi się, że to też należy uwzględnić (trochę późno...)

    2. Art. 163 ust 2: o co chodzi w ostatnim zdaniu odsyłającym do art. 20
    ust 5 poprzedniej ustawy? Mi się wydaje, że dotyczy to podatników
    prowadzących działalność krócej niż 6 miesięcy przed 1 maja 2004 ale czy
    na pewno?

    3. Art 91 ust 1 - korekty dokonuje się kiedy różnica między kwotami
    podatku wyliczonego wg struktury ostatecznej za rok i wstępnej struktury
    wg obrotu poprzedniego roku wynosi 0,01% kwoty....no właśnie której?
    Podatku naliczonego do odliczenia wyliczonego wg wstępnej struktury?
    Podatku naliczonego rozliczanego strukturą ale przed zastosowaniem
    struktury? Całego podatku naliczonego?
    IMHO z brzemienia przepisu wygląda, że chodzi o przypadek nr 1 (podatek
    naliczony wyliczony ze struktury wstępnej) ale...
    Minimalna różnica między procentem struktury wstępnej i ostatecznej
    wynosi 1% (art. 90 ust 4) więc minimalna różnica procentowa korekty
    będzie wynosić:
    dla pierwszego przypadku: 1% (przy strukturze wstępnej 100% i
    ostatecznej 99%)
    dla drugiego: 1%
    dla trzeciego: zależnie od "udziału" podatku naliczonego rozliczanego
    strukturą do naliczonego ogółem - dopiero dla udziału <=1% osiąga się
    granicę 0,01% określoną w art. 91 ust. 1.
    A więc logicznie rzecz biorąc należy odnieść kwotę korekty do podatku
    naliczonego ogółem?

    --
    gefragt