  • 1. Data: 2004-11-12 08:10:47
    Temat: Rozliczenie VAT
    Od: "Alter Native" <c...@g...WYTNIJ.pl>

    Witam

    Osoba prowadząca DG rozlicza VAT należny strukturą zakupów. I tu pojawia się
    problem: większość produktów ta osoba kupuje od rolników, czyli z 5 % VAT.
    W jaki sposób rozliczyć VAT należny przy strukturze zakupów np. 50 % zakupów
    z "piątką" i 50 % z "22-jką"??

    ******************
    Alter Native

    Natura jest po stronie ukrytych wad.
    ******************

  • 2. Data: 2004-11-12 11:43:49
    Temat: Re: Rozliczenie VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Nov 2004, Alter Native wrote:
> [...]
    >+ W jaki sposób rozliczyć VAT należny przy strukturze zakupów np. 50 % zakupów

    A możesz sprecyzować *w czym* jest problem ?
    Pogdybam sobie: 5% VAT to chyba rolnicy "ryczałtowcy VAT".
    Ale z powodu art. 84.1:
    "Do obliczenia tych proporcji przyjmuje się wyłącznie towary przeznaczone
    do dalszej sprzedaży według cen uwzględniających podatek."
    ...to jest chyba BEZ znaczenia, nie ?
    Zakup 1: towar "rolniczy", 500 zł, w tym (!) 5% VAT
    Zakup 2: towar "zwykły", 500 zł, w tym 22% VAT
    Sprzedaż: 1300 zł.
    VAT należny: 650zł*5% + 650zł*22%
    Coś jest nie tak ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-11-12 12:13:26
    Od: "Alter Native" <c...@g...WYTNIJ.pl>

    >Coś jest nie tak ? :)

    Tylko zastanawiam się, w jakiej rubryce w deklaracji VAT-7 umieścić vat
    należny ze stawką 5 %?
    Alter Native (GG 4646628)
    Natura jest po stronie ukrytych wad.

  • 4. Data: 2004-11-12 13:09:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+
    >+ Tylko zastanawiam się, w jakiej rubryce w deklaracji VAT-7 umieścić vat

    Acha !
    W rubryce "5%" !! :)

    Z wątku: "utarg dzienny - netto czy brutto ?"
    ...zacytuję własne zdanie:
    " Stawiam tezę że ... kupiłeś sobie NIEWŁAŚCIWĄ *dla siebie* ES VAT :)
    Nie ma urzędowego wzoru ewidencji."

    Część ES ma rubrykę ze "stawką dowolną" - no to można pracowicie
    wpisywać w każdej rubryce "5%". Ale IIMHO jak ktoś tak "regularnie"
    to lepiej jak sobie *właściwą* ES sprawi... patrz rapidograf... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-11-12 13:37:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Nov 2004, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    >+ >+ >Coś jest nie tak ? :)
    >+ >+
    >+ >+ Tylko zastanawiam się, w jakiej rubryce
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    >+ >+ należny ze stawką 5 %?
    >+
    >+ Acha !
    >+ W rubryce "5%" !! :)

    ...wróóóóóóććć !!!
    Nie bić !!!

    Widziałem co chciałem widzieć :] a nie co napisano :[
    Wot, zagwozka.
    Jaki VAT *NALEŻNY* 5% ?
    Przecież taki VAT wykazuje się rolnikom RYCZAŁTOWYM !
    NIKT nie ma takiej pozycji przy SPRZEDAŻY ! :)
    Z jaką stawką powinna być opodatkowana *sprzedaż* ale *nie
    przez rolnika* owego "towaru rolniczego" ??
    3% ? 7% ? 22% ?

    IMHO *ta* stawka powinna być brana pod uwagę.
    Weźmy sobie jakiś inny przypadek.
    Ktoś kupuje od firmy "Kowalski gięcie drutu" spinaczy biurowych :)
    za 100 zł. "Kowalski gięcie drutu" korzysta ze zwolnienia VAT,
    bo tylko "po szychcie" zagina spinaczy za 5000 zł rocznie.

    Z jaką stawką taki *zwolniony* zakup powinien być brany do
    rozliczenia sprzedaży, jeśli *sprzedawca* ze zwolnienia nie
    korzysta i powinien naliczyć 22% ??
    IMO - 22%
    A *nie* "stawka z faktury zakupu" (czyli "zw").

    Kto przeciw ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 6. Data: 2004-11-12 13:38:27
    Od: "Ryszard G." <r...@w...pl>

> [...]
    > ...zacytuję własne zdanie:
    > " Stawiam tezę że ... kupiłeś sobie NIEWŁAŚCIWĄ *dla siebie* ES VAT :)

    Moment, a tych towarów od rolnika ryczałtowego nie powinno sprzedawać się
    wg stawki 7% ?
    IMHO przy obliczaniu struktury zakupów trzeba zakupy brutto na 5%
    uwzględnić jako 7%.

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 7. Data: 2004-11-12 13:55:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Nov 2004, Ryszard G. wrote:
    [...]
    >+ Moment, a tych towarów od rolnika ryczałtowego nie powinno sprzedawać się
    >+ wg stawki 7% ?

    Dobrze gadasz.
    Napisano "deklaracji" a ja sobie przeczytałem znikąd "ewidencji".
    Już się tłumaczyłem :)

    >+ IMHO przy obliczaniu struktury zakupów trzeba zakupy brutto na 5%
    >+ uwzględnić jako 7%.

    No to mi się zgadza...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 8. Data: 2004-11-12 14:07:38
    Od: "Alter Native" <c...@g...WYTNIJ.pl>

    >Moment, a tych towarów od rolnika ryczałtowego nie powinno sprzedawać się
    >wg stawki 7% ?
    >IMHO przy obliczaniu struktury zakupów trzeba zakupy brutto na 5%
    >uwzględnić jako 7%.

    albo z 3 %, idąc tym tropem
    Alter Native (GG 4646628)
    Natura jest po stronie ukrytych wad.

  • 9. Data: 2004-11-12 14:11:33
    Od: "Alter Native" <c...@g...WYTNIJ.pl>

    Czyli ostatecznie nie:
    >...to jest chyba BEZ znaczenia, nie ?
    >Zakup 1: towar "rolniczy", 500 zł, w tym (!) 5% VAT
    >Zakup 2: towar "zwykły", 500 zł, w tym 22% VAT
    >Sprzedaż: 1300 zł.
    >VAT należny: 650zł*5% + 650zł*22%
    ^^^^^^^^^^
    a:
    ...to jest chyba BEZ znaczenia, nie ?
    Zakup 1: towar "rolniczy", 500 zł, w tym (!) 5% VAT
    Zakup 2: towar "zwykły", 500 zł, w tym 22% VAT
    Sprzedaż: 1300 zł.
    VAT należny: 650zł*7% (ew. 3%)+ 650zł*22%
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    Dobrze godom??
    Alter Native (GG 4646628)
    Natura jest po stronie ukrytych wad.

  • 10. Data: 2004-11-12 23:03:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Nov 2004, Alter Native wrote:
    [...]
    >+ Dobrze godom??

    ...dobrze, dobrze :)

    --