  • 1. Data: 2004-11-11 19:26:12
    Temat: ryczalt a wspolne rozliczanie z wspolmalzonkiem
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    Witam
    Ojciec prowadzi DG (obecnie zawieszona).
    Na obecnych zasadach podatkowych nie moze rozliczac sie razem z matka z tego
    wzgledu ze prowadzi DG.
    Czytalem ostatnio w "Rz" ze zmieniono zasady i "ryczaltowcy" beda mogli
    korzystac z ulg tak jak inni podatnicy.
    Czy wspolne rozliczanie sie ze wspolmalzonka takze wchodzi w gre??
    prosze o opinie
    pozdro
    Adam

  • 2. Data: 2004-11-11 22:55:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Nov 2004, adam wrote:
    [...]
    >+ Czytalem ostatnio w "Rz" ze zmieniono zasady

    ...moment, moment.
    O ile wiem prezydent jeszcze ustawy nie podpisał.
    Jak podpisze... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-11-12 08:34:07
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > ...moment, moment.
    > O ile wiem prezydent jeszcze ustawy nie podpisał.
    > Jak podpisze... :)

    Do kiedy musi podpisac, zeby obowiazywalo od przyszlego roku?
    pozdr
    Adam

  • 4. Data: 2004-11-12 11:26:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Nov 2004, adam wrote:
    [...ZUS...]
    >+ Do kiedy musi podpisac, zeby obowiazywalo od przyszlego roku?

    Obawiam się że ZUSu może nie obowiązywać zasada "od przyszłego
    roku", bo AFAIK:
    - oficjalnie to nie jest podatek
    - nie jest rozliczany rocznie

    znaczy: chyba nie będzie nic dziwnego jakby nastąpiły zmiany
    w ZUS np. od 1.II.2005. Albo 1.V.2005. Albo inaczej...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-11-12 11:52:19
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > Obawiam się że ZUSu może nie obowiązywać zasada "od przyszłego
    > roku", bo AFAIK:
    > - oficjalnie to nie jest podatek
    > - nie jest rozliczany rocznie

    Ale co do tego wszystkiego ma ZUS??
    pzdr.
    Adam

  • 6. Data: 2004-11-12 13:04:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Nov 2004, adam wrote:

    >+ > Obawiam się że ZUSu może nie obowiązywać zasada "od przyszłego
> [...]

    *Mnie* pytasz ??

    To twoje pytanie sugerowało że przepisy muszą wejść "od kiedyś"
    żeby "mogły obowiązywać *od* przyszłego roku".
    Spytaj skąd wziąłeś taką sugestię bo nie wiem i wobec niej
    protestuję :] - tylko to ty musisz na owo pytanie odpowiedzieć ;)

    IMHO nie ma prawnej przeszkody żeby zaczęły obowiązywać *w* roku
    ("w środku roku"). Przepisy które są mi znane i stanowią jakieś
    ograniczenie dotyczą podatku o powiadają że podatku nie wolno
    "podwyższać w okresie obliczeniowym" (a podwyższenie musi być
    zapodane najmniej miesiąc wcześniej).
    No to wymieniam dlaczego *nie ma* IMO takich ograniczeń - bo
    to nie podatek... itd...
    No to jak prezydent będzie miał co podpisać i podpisze np. 15 lutego
    to nie widzę przeszkód dla których mnie miałoby obowiązywać
    od 1. kwietnia.
    A jak podpisze 7 stycznia - to od 1. marca.
    Wylosuj sobie dowolną datę... "przyzwoita legislacja" nakazywałaby
    żeby przynajmniej miesiąc odstępu był - i takie przykłady podałem,
    ale jak przypadkiem wyjdzie mniej to też będzie "możliwe"... :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)