  • Data: 2007-10-02 21:03:09
    Temat: Rozliczenie VAT problem
    Od: marjek <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    W tym miesiącu po raz pierwszy będę składał VAT7/k i rozliczał VAT -
    firma istnieje od lipca.
    Przychody mam opodatkowane 22%.
    Co do kosztów to zakupiłem środek trwały, nabyłem towary na sprzedaż,
    reszta to koszty ogólne telefon, reklama, itp.
    Wystawiłem też we wrześniu f-rę na usługi edukacyjne (zwolnione z vat).
    No i teraz nie wiem czy uznać, że moje wszelakie zakupy są związane
    wyłącznie z czynnościami opodatkowanymi - wg. mnie właśnie tak było.
    Czy pobiec do US celem ustalenia proporcji (nie za późno już dla 3
    kwartału??).
    Jak wynika z waszego doświadczenia?
    Jakaś kontrola może się przyczepić jak odliczę cały vat od zakupów?

    Napiszę jeszcze raz: wg. mnie nie poniosłem żadnych kosztów związanych z
    usługą vat zwolnioną: nie telefonowałem w tej sprawie, nic nie kupowałem
    aby taką usługę wykonać (no, może tylko paliwo, ale tu i tak VATu nie
    odliczam) - ale to tylko moje subiektywne zdanie, które boję się, że
    jakaś kontrola może zakwestionować.

    PS. Ta usługa to ok. 50% całości przychodu, więc sporo...

    Pozdrawiam,
    M.