  • 1. Data: 2007-10-02 21:03:09
    Temat: Rozliczenie VAT problem
    Od: marjek <m...@N...pl>

    Witam,
    W tym miesiącu po raz pierwszy będę składał VAT7/k i rozliczał VAT -
    firma istnieje od lipca.
    Przychody mam opodatkowane 22%.
    Co do kosztów to zakupiłem środek trwały, nabyłem towary na sprzedaż,
    reszta to koszty ogólne telefon, reklama, itp.
    Wystawiłem też we wrześniu f-rę na usługi edukacyjne (zwolnione z vat).
    No i teraz nie wiem czy uznać, że moje wszelakie zakupy są związane
    wyłącznie z czynnościami opodatkowanymi - wg. mnie właśnie tak było.
    Czy pobiec do US celem ustalenia proporcji (nie za późno już dla 3
    kwartału??).
    Jak wynika z waszego doświadczenia?
    Jakaś kontrola może się przyczepić jak odliczę cały vat od zakupów?

    Napiszę jeszcze raz: wg. mnie nie poniosłem żadnych kosztów związanych z
    usługą vat zwolnioną: nie telefonowałem w tej sprawie, nic nie kupowałem
    aby taką usługę wykonać (no, może tylko paliwo, ale tu i tak VATu nie
    odliczam) - ale to tylko moje subiektywne zdanie, które boję się, że
    jakaś kontrola może zakwestionować.

    PS. Ta usługa to ok. 50% całości przychodu, więc sporo...

    Pozdrawiam,
    M.

  • 2. Data: 2007-10-03 15:17:27
    Temat: Re: Rozliczenie VAT problem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Oct 2007, marjek wrote:

> [...]
    > No i teraz nie wiem czy uznać, że moje wszelakie zakupy są związane wyłącznie
    > z czynnościami opodatkowanymi - wg. mnie właśnie tak było.

    Tak dobrze to nie ma.
    "Koszty ogólne ogólne", czyli np. reklama firmy, ale nie reklama
    konkretnej działalności, takoż telefony o ile nie prowadzi się
    ewidencji "które na co", IMHO z zalożenia są "proporcjonalne".
    ST może dać się "przypisać", o ile nie służy celom ogólnym, w stylu
    "komputer biurowy do liczenia podatków"!

    > Czy pobiec do US celem ustalenia proporcji (nie za późno już dla 3
    > kwartału??).

    Nie wiem, ale chyba należało to zrobić "przed"? :)

    > Napiszę jeszcze raz: wg. mnie nie poniosłem żadnych kosztów związanych z
    > usługą vat zwolnioną: nie telefonowałem w tej sprawie

    A jak tego dowieść? Ewidencją rozmów?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-10-03 16:22:01
    Od: marjek <m...@N...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > ST może dać się "przypisać", o ile nie służy celom ogólnym, w stylu
    > "komputer biurowy do liczenia podatków"!

    O toż właśnie to... :(

    > Nie wiem, ale chyba należało to zrobić "przed"? :)

    Tak, a skąd miałem wiedzieć wcześniej, że będę miał taką sprzadaż, hęęę :/

    > A jak tego dowieść? Ewidencją rozmów?

    Najlepiej pewnie nagrywać wszystkie rozmowy, teraz to takie modne ;)

  • 4. Data: 2007-10-03 20:57:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Oct 2007, marjek wrote:
    > Tak, a skąd miałem wiedzieć wcześniej, że będę miał taką sprzadaż, hęęę :/

    Trudne pytanie :]
    Ale tak sobie myślę: czy nie ma zastosowania ust.9?
    Bo w ust.9 NIE MA zastrzeżenia, że ma być analizowane "przed" :)
    Dosłownie: "gdy podatnik uzna, że w odniesieniu do niego kwota obrotu,
    o której mowa w tym przepisie, byłaby niereprezentatywna."
    W czasie teraźniejszym.

    Czyli byłbyś "na czasie" :)

    Hm... może ktoś skomentować?
    Idzie oczywiscie o art.90 VAT!

    > Najlepiej pewnie nagrywać wszystkie rozmowy, teraz to takie modne ;)

    Chcesz czegoś dowodzić brakiem nagrania? :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-10-04 18:58:08
    Od: marjek <m...@N...pl>

> [...]
    > Dosłownie: "gdy podatnik uzna, że w odniesieniu do niego kwota obrotu,
    > o której mowa w tym przepisie, byłaby niereprezentatywna."

    Zająłem dokładnie takie stanowisko i pobiegłem do US,
    niestety jakoś nie za bardzo wiedzieli co od nich chcę...
    nikt nie ustalał proporcji do tej pory czy co??
    Złożyłem pismo, czekam na decyzję Pana Naczelnika.

    > Chcesz czegoś dowodzić brakiem nagrania? :)

    Dodatkowo, w żadnej rozmowie nie pada słowo: "zwolniony z vat" czyli
    byłbym kryty ;)