  • 1. Data: 2009-10-21 21:37:06
    Temat: Rozliczenie dotacji z PUP i kilka innych
    Od: Iwona <i...@w...pl>

    Witam,

    Dostałam dotację z PUP na rozpoczęcie DG. Zakupy mam już za sobą, trzeba
    je teraz uwzględnić w m.in. w ŚT. I teraz mam kilka wątpliwości. Kupiłam
    dwa komputery do firmy. Na oba mam osobne faktury, jednak składają sie
    ona z wymienionych poszczególnych elementów komputera, jak płyta główna,
    procesor, 4 kości pamięci operacyjnej etc. Na jeszcze jednej fakturze
    mam m.in. dwa monitory, drukarkę, fax etc.
    Teraz czy można i jeśli ta to jak, wprowadzić do ŚT całe komputery? Czy
    podając nr. faktury podczas dodawania komputera do ŚT podać numer
    faktury z komputerem? Na niej nie ma monitora, więc taki komputer "nie
    jest jeszcze zdatny do użycia".
    Kolejna sprawa - ŚT muszę (?) amortyzować, jednak amortyzacji z zakupów
    z dotacji nie mogę wpisać w koszta. Druczek jednak robi to automatycznie
    - czy może wie ktoś jak mu nakazać nie wprowadzać w koszty rad amortyzacji?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi:-)

    Pozdrawiam,
    Iwona

  • 2. Data: 2009-10-22 22:50:39
    Temat: Re: Rozliczenie dotacji z PUP i kilka innych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Oct 2009, Iwona wrote:

    > Witam,
    >
    > Dostałam dotację z PUP na rozpoczęcie DG.

    Było w przeszłości parę wątków na ten temat.
    Spróbuj odszukać w archiwum - sam piszę "z głowy czyli z niczego",
    z dotacjami nie mam nic wspólnego itede, komentuję, bo nie
    wszystko co piszesz mi pasuje do tego co pamietam.

> [...]
    > 4 kości pamięci operacyjnej etc. Na jeszcze jednej fakturze mam m.in. dwa

    Czyli komputery zostały *wytworzone* we własnym zakresie.
    Nie ma mowy o ich zakupie :D

> [...]
    > komputerem? Na niej nie ma monitora, więc taki komputer "nie jest jeszcze

    Sieczka elementów też nie jest "zdatna" :|
    Oczywiście to *nie* stoi na przeszkodzie do wpisania jako WP
    wprost wartości z faktury zakupu ("praca podatnika" i tak nie
    podnosi WP), ale jako że faktu jest więcej niż jedna, zaś za
    pięć lat może być problem z przypomnieniem sobie jak to było,
    można rozważyć sporządzenie świcha z wykazem wydatków, składających
    się na WP.
    BTW: data rozpoczęcia amortyzacji (lub amortyzacji jednorazowej)
    *nie* jest wyznaczana przez zakup ST - zakładam że wiesz.
    Tym samym nie jest dziwne, że jest ona późniejsza niż zakup.

    > Kolejna sprawa - ŚT muszę (?) amortyzować,

    Od WP 3500 zł :D

    > jednak amortyzacji z zakupów z dotacji nie mogę wpisać w koszta.

    Wydawało mi się, że była kiedyś uwaga iż to jest wyjątek
    (że wydatków "wprost w KUP" nie wolno, ale amortyzację tak).
    Nie traktuj tego jako pewnika, ale mocną sugestię do sprawdzenia
    (i to "w internecie", a nie tylko w urzędzie).

    > Druczek jednak robi to automatycznie - czy
    > może wie ktoś jak mu nakazać nie wprowadzać w koszty rad amortyzacji?

    Co za "druczek"?
    Program jakiś?
    No to jest zepsuty ;) (program ma robić co mu każą, a nie sterować
    tym co robi przedsiębiorca - "program mi źle naliczył" nie przejdzie
    w roli tłumaczenia się przed mandatem).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-10-23 19:40:51
    Od: "Dariusz Domagała" <dariusz.domagala@no_spam_innersoft.pl>

> [...]
    > Nie traktuj tego jako pewnika, ale mocną sugestię do sprawdzenia
    > (i to "w internecie", a nie tylko w urzędzie).

    Odwrotnie - zakupy KUP - i to jest wyjatek, natomiast ST nie amortyzujesz -
    amortyzacja nie jest KUP w częsci sfinansowanej przez UP

    Darek

  • 4. Data: 2009-10-23 21:10:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Oct 2009, Dariusz Domagała wrote:

    > Odwrotnie - zakupy KUP - i to jest wyjatek, natomiast ST nie amortyzujesz

    A, to thx. za korektę (i w tę stronę wiem z czego wynika :))

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-10-24 13:23:29
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Dariusz Domagała" <dariusz.domagala@no_spam_innersoft.pl>
    napisał w wiadomości news:hbt1ft$sb2$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Odwrotnie - zakupy KUP - i to jest wyjatek, natomiast ST nie
    > amortyzujesz -
    > amortyzacja nie jest KUP w częsci sfinansowanej przez UP

    yyy z tego zo pamietam to nie mozesz wrzucic w KUP zakupow za kase z dotacji
    (od ktorej podatku nie placisz bo to pomoc publiczna).
    Natomiast VAT odliczyc mozna

    pzdr
    Anax

    ps
    Gotfryd jak to jest z tym wytworzeniem we wlasnym zakresie- z czym to sie
    je? W sumie jak jakis czas temu kupilem komputer ( a na fakturze mialem
    wypisane czesci) to wrzucilem go do jednorazowej amortyzacji jako calosc. To
    w takim razie powazny bląd?

  • 6. Data: 2009-10-24 21:09:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Oct 2009, Anax WRC wrote:

    > ps
    > Gotfryd jak to jest z tym wytworzeniem we wlasnym zakresie- z czym to sie
    > je?

    Z art. 22g.1.2 oraz 22g.4 zamiast art.22g.1.1 tu:

    > W sumie jak jakis czas temu kupilem komputer ( a na fakturze mialem
    > wypisane czesci) to wrzucilem go do jednorazowej amortyzacji jako calosc. To
    > w takim razie powazny bląd?

    Ależ nie - bo *kwota* jest prawidłowa.
    Przeczytaj ten 22g.4 - te wartości trzeba posumować, ze względu na "nie
    zalicza się własnej pracy podatnika" *w praktyce* jest to ta sama kwota,
    co na fakturze - z istotnym zastrzeżeniem, że na jednej f-rze jest
    wszystko.
    FORMALNIE do WP EST należy wpisać "koszt wytworzenia".
    Na mój rozum - nikt się nie przyczepi, jak tam będzie tylko f-ra.

    Ale pierwotny problem powstał z powodu istnienia kilku "dokumentów
    źródłowych" - więc piszę, że nie ma problemu, trzeba "gdzieś"
    sporządzić sobie wyliczenie WP ujmowane w EST, AFAIR nie ma formalnego
    wzoru takiego dokumentu, czyli kilka pozycji spisanych na odwrocie
    jednej z faktur z dopiskiem "wyliczenie WP" powinno przejść, sporządzenie
    osobnego "papieru" z podobnie brzmiącym tytułem również.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2009-10-26 12:31:42
    Od: "Dariusz Domagała" <biuro@NOSPAM_innersoft.pl>

    > yyy z tego zo pamietam to nie mozesz wrzucic w KUP zakupow za kase z
    > dotacji (od ktorej podatku nie placisz bo to pomoc publiczna).
    > Natomiast VAT odliczyc mozna

    To taki 'bonus' w przypadku otwarcia działalności.
    Art. 21 ust. 1 pkt 121 i Art. 23 ust. 1 pkt 45 i Art. 23 ust. 1 pkt 56

    Darek