  • 1. Data: 2008-02-08 11:52:32
    Temat: Rozliczenie i zwrot z podatku na konto
    Od: Sissi27 <c...@g...pl>

    Prowadzę działaność gospodarczą.
    W zeszłym roku byłam na ryczałcie
    Rozliczyłam ryczałt do końca stycznia i powiedziano mi
    że teraz tylko rozliczam pracę na etacie do końca kwietnia

    Wychodzi mi zwrot z podatku - przy rejestracji firmy podałam numer konta.
    Czy to na to konto pójdzie zwrot czy muszę zaktualizować NIP3 z numerem
    konta??

  • 2. Data: 2008-02-08 12:26:48
    Temat: Re: Rozliczenie i zwrot z podatku na konto
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-02-08, Sissi27 <c...@g...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    >
    > Wychodzi mi zwrot z podatku - przy rejestracji firmy podałam numer konta.
    > Czy to na to konto pójdzie zwrot czy muszę zaktualizować NIP3 z numerem

    Na NIP-1 są konta do rozliczeń osobistych (B.7) i do rozliczeń firmowych
    (C.2), czyż nie? Jako osoba prowadząca samodzielnie DG, składasz aktualizacje
    tylko przy pomocy NIP-1.

    Aczkolwiek - nie wiem co zrobić w przypadku gdy NIP-1 składa się w innym
    urzędzie niż tym gdzie się rozlicza z podatku dochodowego [1]. Z moich
    doświadczeń wynika, że wówczas urząd skarbowy w którym rozliczamy się
    z podatku dochodowego nie otrzymuje informacji przekazywanych na formularzu
    NIP-1. [2] :)

    [1] Jeśli z innym urzędem rozliczamy się np. za VAT.
    [2] Ja już np. dostałem wezwanie 'dlaczego ja w ogóle płacę podatki tutaj'. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2008-02-08 12:47:55
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Wojciech Bancer pisze:

> [...]
    > NIP-1. [2] :)
    >
    > [1] Jeśli z innym urzędem rozliczamy się np. za VAT.

    To składasz tam VAT-r lub VAT-z

    NIP składa się ZAWSZE wg miejsca zamieszkania podatnika ergo tam gdzie
    rozlicza sie podatek dochodowy. Wyjątek praktyczny - składasz
    rozliczenie roczne wspólnie z małżonkiem który podlega od inny US ale
    dalej właściwym urzędem dla Twojego podatku dochodowego jest ten wg
    miejsca zamieszkania. Tam idą zaliczki na podatek, tam idą PITy roczne
    od płatników.

    > [2] Ja już np. dostałem wezwanie 'dlaczego ja w ogóle płacę podatki tutaj'. :)

    No jak namieszałeś w zgłoszeniach to teraz masz.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2008-02-08 13:31:19
    Od: Sissi27 <c...@g...pl>

    Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    >
    > [1] Jeśli z innym urzędem rozliczamy się np. za VAT.
    > [2] Ja już np. dostałem wezwanie 'dlaczego ja w ogóle płacę podatki tutaj'. :)

    A jak sprawdzić albo gdzie czy PIT rozliczam w tym samym urzędzie albo
    nie co VAT???

  • 5. Data: 2008-02-08 13:36:43
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Sissi27 pisze:

    > A jak sprawdzić albo gdzie czy PIT rozliczam w tym samym urzędzie albo
    > nie co VAT???

    Wersja dla erudytów:

    PIT rozliczasz w US właściwym wg miejsca zamieszkania, VAT w urzędzie
    właściwym wg miejsca prowadzenia działalności a jeżeli jest więcej niż
    jedno takie miejsca i podlegają różnym urzędom skarbowym, to w US wg
    miejsca zamieszkania.

    Wersja łopatologiczna:

    PIT rozliczasz w tym urzędzie w którym składałeś NIP1. VAT w tym w
    którym składałeś VAT-R i składasz do niego deklaracje VAT7.

    Bosz....

    ...no dobra, powstrzymam się z okazji piątku.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2008-02-08 14:13:34
    Od: Sissi27 <c...@g...pl>

    Maddy pisze:

> [...]
    > którym składałeś VAT-R i składasz do niego deklaracje VAT7.
    >
    > Bosz....
    >
    > ...no dobra, powstrzymam się z okazji piątku.

    Aha czyli jak składałam zarówno NIP1 jak i VAT-R to wszystko składam do
    jednego US??:)

  • 7. Data: 2008-02-08 14:32:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Sissi27 pisze:

    > Aha czyli jak składałam zarówno NIP1 jak i VAT-R to wszystko składam do
    > jednego US??:)

    A to jest pytanie do jasnowidzów.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 8. Data: 2008-02-08 15:51:56
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-02-08, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    > To składasz tam VAT-r lub VAT-z
    >
    > NIP składa się ZAWSZE wg miejsca zamieszkania podatnika ergo tam gdzie
    > rozlicza sie podatek dochodowy.

    Nie. NIP składa się do naczelnika właściwego względem podatku od towarów
    i usług (VAT). Tak wynika wprost z ustawy o ewidencji i identyfikacji
    podatników i płatników (art. 4), do której to masz odniesienia
    w formularzu NIP.

> [...]
    > dochodowego jest ten wg miejsca zamieszkania. Tam idą zaliczki na podatek,

    Ale NIP tam nie trafia, chyba że jestem podatnikiem zwolnionym z VAT.
    Wezwanie dostałem bo zgubili oświadczenie o wyborze formy opodatkowania,
    które to się składa zamiast NIPu (tam też są dane, ale firmy). Natomiast
    nie ma tam danych odnośnie konta osobistego.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl