  • Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: Rozliczenie i zwrot z podatku na konto
    Date: 8 Feb 2008 16:51:56 +0100

    On 2008-02-08, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    > To składasz tam VAT-r lub VAT-z
    >
    > NIP składa się ZAWSZE wg miejsca zamieszkania podatnika ergo tam gdzie
    > rozlicza sie podatek dochodowy.

    Nie. NIP składa się do naczelnika właściwego względem podatku od towarów
    i usług (VAT). Tak wynika wprost z ustawy o ewidencji i identyfikacji
    podatników i płatników (art. 4), do której to masz odniesienia
    w formularzu NIP.

    > Wyjątek praktyczny - składasz rozliczenie roczne wspólnie z małżonkiem
    > który podlega od inny US aledalej właściwym urzędem dla Twojego podatku
    > dochodowego jest ten wg miejsca zamieszkania. Tam idą zaliczki na podatek,
    > tam idą PITy roczne od płatników.

    Ale NIP tam nie trafia, chyba że jestem podatnikiem zwolnionym z VAT.
    Wezwanie dostałem bo zgubili oświadczenie o wyborze formy opodatkowania,
    które to się składa zamiast NIPu (tam też są dane, ale firmy). Natomiast
    nie ma tam danych odnośnie konta osobistego.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl