  • 1. Data: 2006-04-03 07:02:42
    Temat: Rozliczenie roczne osoby zmarlej
    Od: " " <m...@g...pl>

    Witam.

    Kto rozlicza osobe zmarla nie majaca malzonka? Jak to zalatwiac z US?

    Dzieki, Marek.

  • 2. Data: 2006-04-03 07:59:01
    Temat: Re: Rozliczenie roczne osoby zmarlej
    Od: <g...@n...pl>

    Użytkownik <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    >
    > Kto rozlicza osobe zmarla nie majaca malzonka? Jak to zalatwiac z US?
    >
    > Dzieki, Marek.
    >
    > --
    http://www.gazeta.pl/usenet/

    Nie ma takiego obowiązku.

  • 3. Data: 2006-04-03 08:17:55
    Od: " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    A jak wiem, ze wystapi nadplata? Czy da sie to jakos odebrac?

  • 4. Data: 2006-04-03 09:00:31
    Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl>

    W broszurce objaśniającej do PITu jest, że rozliczając się wspólnie ze zmarłym
    małżonkiem nie potrzeba wypełniać danych zmarłego małżonka.
    W rzeczywistości - do PIT-u trzeba wpisać jego dane i dochody.
    Zaznaczyć z przodu PIT-37 poz. 6 kwadrat nr 3 i jeden
    podpis żyjącego małżonka poz. 124

    --
    Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)
    www.handbike.pl lub www.handbike.za.pl

  • 5. Data: 2006-04-03 11:49:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Apr 2006, wrote:

    > A jak wiem, ze wystapi nadplata? Czy da sie to jakos odebrac?

    Rozlicza US. Ale prawa i obowiązki zmarłego przechodzą na spadkobierców,
    więc IMO oni powinni się zgłosić do US.
    Ordynacja:
    +++
    Art. 97. §
    1. Spadkobiercy podatnika, z zastrzeżeniem § 2, przejmują
    przewidziane w przepisach prawa podatkowego majątkowe
    prawa i obowiązki spadkodawcy.
    [...]
    Art. 104.
    § 1. Jeżeli spadkodawca był podatnikiem podatku dochodowego
    od osób fizycznych, organ podatkowy informuje spadkobierców,
    na podstawie posiadanych danych, o wysokości dochodu lub przychodu
    spadkodawcy oraz o wysokości wpłaconych zaliczek na podatek
    lub podatku, podając równocześnie przypadającą do zapłacenia
    kwotę podatku lub kwotę nadpłaty.

    § 2. Jeżeli spadkodawca poniósł wydatki uprawniające do ulg
    podatkowych, spadkobierca w terminie 30 dni od dnia otrzymania
    informacji, o której mowa w § 1, zawiadamia organ podatkowy
    o wysokości poniesionych wydatków.

    § 3. Po upływie terminu, o którym mowa w § 2, organ podatkowy
    doręcza spadkobiercom decyzję ustalającą wysokość zobowiązania
    podatkowego lub stwierdzającą nadpłatę.
    ---

    Zajrzyj do okolic tych przepisów :)

    --

[...]