  • 1. Data: 2007-03-24 09:33:34
    Temat: Rozliczenie roczne - podatek liniowy i rozliczenie zasilkow chorobowych
    Od: "Paweł" <scipek**Antyspam@poczta.onet.pl>

    Witam

    Prowadze jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza na zasadach ogolnych z
    liniowym podatkiem. W ubieglym roku zdarzylo mi sie chorowac, a wiec
    dostalem z ZUSu PIT 11.
    Jesli dobrze rozumiem to musze zlozyc dwa zeznania roczne: PIT 36L za
    przychody z dzialalnosci gospodarczej i PIT 36 za dochody z innych zrodel (w
    tym przypadku zasilki z ubezpieczen połecznych).

    Prosze o opinie czy dobrze zrozumiałem przepisy i czy mogę dochody z
    zasiłków rozliczyć sie w spolnie z zona (zona pracuje na umowe o prace)?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 2. Data: 2007-03-24 11:34:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Mar 2007, Paweł wrote:

> [...]
    > przychody z dzialalnosci gospodarczej i PIT 36 za dochody z innych zrodel (w
    > tym przypadku zasilki z ubezpieczen połecznych).

    Zdaje się że tak.

    > Prosze o opinie czy dobrze zrozumiałem przepisy i czy mogę dochody z
    > zasiłków rozliczyć sie w spolnie z zona (zona pracuje na umowe o prace)?

    A tu to już nieporozumienie :)
    Ulgi i zasady szczególne mają różne ograniczenia, i podatnik który wybrał
    ryczałt lub "liniowy" nie może korzystać ze wspólnego rozliczania
    z małżonkiem!
    Jedyny "zysk" to odliczenie podatku do limitu kwoty wolnej - ale WŁASNEJ
    i ODRĘBNIE.

    pzdr, Gotfryd