  • 1. Data: 2009-01-28 11:09:15
    Temat: Rozliczenie z US na podstawie emaila?
    Od: " Adam 'Rolek' Rolbiecki" <r...@g...pl>

    Witam
    W grudniu 2008 pracownicy firmy, w której pracuje moja żona otrzymali
    informację, że w związku z czymśtamważnym pobory będą wypłacane pracownikom
    nie tak jak dotychczas, czyli w okolicach 25-27 dnia każdego miesiąca, ale
    zostają przeniesione na 10 dzień miesiąca. Wobec tego pracownicy nie
    otrzymali wypłat w grudniu, ale dopiero 10 stycznia. Pomijam fakt
    pozostawienia ludzi bez pieniędzy na święta, bo moje pytanie będzie dotyczyło
    czegoś innego. Kilka dni temu &#8222;pani z rachuby&#8221; rozesłała pracownikom
    maile,
    że PITy-11, które otrzymają od firmy nie uwzględniają grudniowych poborów (bo
    ich rzeczywiście nie było) i w związku z tym każdy pracownik, rozliczając się
    z US ma sobie sam dodać podane przez nią wartości do tych wykazanych w PIT-11
    i te nowe wielkości wpisać w odpowiednie miejsca właściwego PITa.
    Trochę mnie to zdziwiło, bo (tak mi się przynajmniej wydaje) PIT rzecz święta
    i w przypadku jakiejkolwiek kontroli US dochodów mojej żony jak mam się
    bronić? Do PITa-11 dołączyć wydrukowany mail?!
    Czy mogę/mam postąpić tak, jak pisze &#8222;pani z rachuby&#8221;?

    pozdrawiam,
    a.

  • 2. Data: 2009-01-28 11:13:18
    Temat: Re: Rozliczenie z US na podstawie emaila?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Adam 'Rolek' Rolbiecki pisze:
> [...]
    > bronić? Do PITa-11 dołączyć wydrukowany mail?!
    > Czy mogę/mam postąpić tak, jak pisze &#8222;pani z rachuby&#8221;?

    IMHO: Jeśli wypłatę za grudzień dostałeś w styczniu, to rozliczasz ją
    dopiero w 2009r. (już według nowych stawek podatku).

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-01-28 11:31:17
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-01-2009 o 12:13:18 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > IMHO: Jeśli wypłatę za grudzień dostałeś w styczniu, to rozliczasz ją
    > dopiero w 2009r. (już według nowych stawek podatku).

    Dokładnie, przychody z umowy o pracę wykazuje się "kasowo".
    Nie dostał kasy w 2008r. - brak przychodu w 2008r.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-01-28 11:36:40
    Od: " Adam 'Rolek' Rolbiecki" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    (...)
    > IMHO: Jeśli wypłatę za grudzień dostałeś w styczniu, to rozliczasz ją
    > dopiero w 2009r. (już według nowych stawek podatku).

    Racja.
    Posta swojego przeczytałem dwa razy i żadnej niespójności w nim nie
    widziałem, dopiero Twoja odpowiedź coś mi zaburzyła :)
    Coś najwyraźniej namieszałem. Piszę teraz z innego komutera, do tego maila
    nie mam teraz wglądu. Jak tylko go odczytam, to wrócę do wątku i wyjaśnię.

    pozdrawiam,
    a.

  • 5. Data: 2009-01-28 11:38:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Adam 'Rolek' Rolbiecki pisze:
> [...]
    > nie mam teraz wglądu. Jak tylko go odczytam, to wrócę do wątku i wyjaśnię.

    Czyli PITa11 za to wynagrodzenie dostaniesz od firmy w 2010r. Upewnij
    się, że "pani z rachuby" ma takie samo zdanie na ten temat, aby potem
    "nie kopać się z koniem" :)

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-01-28 11:48:39
    Od: " Adam 'Rolek' Rolbiecki" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]

    > Czyli PITa11 za to wynagrodzenie dostaniesz od firmy w 2010r. Upewnij
    > się, że "pani z rachuby" ma takie samo zdanie na ten temat, aby potem

    Do maila dotarlem szybciej, niż myślałem.
    Oczywiście, ta grudniowa wypłata wypłacona w styczniu bądzie rozliczona w PIT
    za rok 2009.

    Zaś "pani z rachuby" pisze (cyt.): "natomiast do rocznego rozliczenia za 2008
    r. należy dodać jednomiesięczne koszty uzyskania przychodu".

    Ot tak, dodać?

    pozdrawiam,
    a.

  • 7. Data: 2009-01-28 12:55:19
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 28 Jan 2009 11:48:39 +0000, Adam 'Rolek' Rolbiecki napisał(a):

    > Zaś "pani z rachuby" pisze (cyt.): "natomiast do rocznego rozliczenia za
    > 2008 r. należy dodać jednomiesięczne koszty uzyskania przychodu".
    >
    > Ot tak, dodać?

    Tak dodać.
    Jeśli w ostatniej nowelizacji nic nie zmienili a nie sądzę bo bym
    zauważył, to według ustawy koszty uzyskania z umowy o pracę należą się
    tylko wmiesiącach w których była jakakolwiek wypłata. Ale ustawa sobie a
    wszystkie istniejące interpretacje sobie - czyli, że liczy się we
    wszyskich miesiącach w których przepracowano chociaż jeden dzień. I tego
    się trzymaj.

  • 8. Data: 2009-01-28 14:11:50
    Od: Asen <a...@g...com>

    Raporty RMUA podobno od ostatniej nowelizacji (chyba Ordynacji) można
    wysyłać mailem
    ale mają być podpisane cyfrowo, (ale ja nie umiem podpisywać moim
    podpisem elektronicznym emaili),
    :D

  • 9. Data: 2009-01-28 15:45:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Adam 'Rolek' Rolbiecki wrote:
    Kilka dni temu &#8222;pani z rachuby&#8221; rozesłała pracownikom maile,
    > że PITy-11, które otrzymają od firmy nie uwzględniają grudniowych poborów (bo
    > ich rzeczywiście nie było)

    i słusznie

    i w związku z tym każdy pracownik, rozliczając się
    > z US ma sobie sam dodać podane przez nią wartości do tych wykazanych w PIT-11
    > i te nowe wielkości wpisać w odpowiednie miejsca właściwego PITa.

    do jakich rubryk?
    Może mówi o kosztach a nie o przychodach.

    > Czy mogę/mam postąpić tak, jak pisze &#8222;pani z rachuby&#8221;?

    jak napiszesz co pani z rachuby kazała dodać to pogadamy kto ma rację.

  • 10. Data: 2009-01-28 15:46:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Adam 'Rolek' Rolbiecki wrote:
    > Zaś "pani z rachuby" pisze (cyt.): "natomiast do rocznego rozliczenia za 2008
    > r. należy dodać jednomiesięczne koszty uzyskania przychodu".

    No własnie

    > Ot tak, dodać?

    dodać.