  • 1. Data: 2009-01-28 09:35:34
    Temat: ulga prorodzinna - to w koncu ile??
    Od: "Tunia" <t...@p...onet.pl>

    No taki wlasnie mam problem - ile mozna odliczyc?

    W przeroznych informatorach, serwisach podatkowych i artykulach wskazuja, ze za
    1 dziecko w rozliczeniu za 2008 rok mozna odliczyc 1173,70 zl.

    Tymczasem z art. 27f ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osob fizycznych (w
    brzmieniu sprzed 1 stycznia 2009) wynika, ze kwota odliczenia stanowi
    dwukrotnosc kwoty zmniejszajacej podatek w pierwszym przedziale skali
    podatkowej. Ta kwota przed zmianami z 1 stycznia 2009 to 530,08, a zatem
    przeprowadzajac to arcyskomplikowane dzialanie matematyczne (heh) otrzymuje
    kwote odliczenia 1060,16.

    Ja oczywiscie zdaje sobie sprawe, ze:
    a) litera prawa ma wartosc priorytetowa;
    b) lepiej odliczyc za malo niz za duzo,

    ale wrodzona dociekliwosc kaze mi jednak zapytac o co chodzi. Bo jednak malo
    prawdopodobne zeby WSZYSCY sie mylili i jak jeden mąż wskazywali na inną,
    konkretną kwote.

    Tunia

  • 2. Data: 2009-01-28 09:45:28
    Temat: Re: ulga prorodzinna - to w koncu ile??
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-01-2009 o 10:35:34 Tunia <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > przeprowadzajac to arcyskomplikowane dzialanie matematyczne (heh) otrzymuje

    530,08 to było chyba w 2006 r. albo i wczesniej

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-01-28 09:54:26
    Od: t...@p...onet.pl

    > 530,08 to byĹ&#65533;o chyba w 2006 r. albo i wczesniej
    >

    > --
    > Pozdrawiam,
    > Tomek

    Sprawdzilam jeszcze raz, i na dzien 31 grudnia 2008 to jest 530,08. Ale
    natchnąłeś mnie Watpliwosciami i..... siegnelam do tzw. wersji papierowej. I
    okazuje sie ze masz racje. i wszyscy inni tez. A problem wynikl z tego, ze na
    szanowanej dotad przeze mnie stronie >polskie ustawy< jest najwyrazniej blad.
    Ech... zycie uczy pokory. Dzieki za podpowiedz.

  • 4. Data: 2009-01-28 10:22:07
    Od: "IKA" <i...@p...onet.pl>

    1173,70 zł taka ulga obowiązuje na rok 2008

  • 5. Data: 2009-01-28 10:32:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    t...@p...onet.pl pisze:

> [...]
    > szanowanej dotad przeze mnie stronie >polskie ustawy< jest najwyrazniej blad.
    > Ech... zycie uczy pokory. Dzieki za podpowiedz.

    Tu jest (chyba) poprawnie:
    http://www.is.gdansk.pl/index.php?option=com_content
    &task=view&id=9976&Itemid=275

    I fatycznie na polskieustawy.com jest błąd. Nie dość, że kwota wolna
    wynosi tam 530,08zł, to jeszcze pierwszy próg kończy się na 37000zł, a
    nie na około 44500zł.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-01-28 16:45:25
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Liwiusz w <news:glpc7g$mj8$1@news.onet.pl>:

    > I fatycznie na polskieustawy.com jest błąd. Nie dość, że kwota wolna
    > wynosi tam 530,08zł, to jeszcze pierwszy próg kończy się na 37000zł, a
    > nie na około 44500zł.

    Zgubili gdzieś Dz. U. Nr 217, poz. 1588 z 2006

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]