  • 1. Data: 2004-02-23 10:47:06
    Temat: Rozliczenie z dzieckiem
    Od: "n" <...@...com>

    Czy można rozliczyć się wspólnie z dzieckiem pełnoletnim, uczącym się, które
    miało w 2003 roku 3000 zł dochodu z renty rodzinnej i 1300 zł z umowy o
    dzieło. Proszę wyjaśnijcie mi co oznacza ten zapis: "Pełnoletnie dziecko,
    które w roku podatkowym uzyskało dochody podlegające opodatkowaniu jest
    obowiązane do samodzielnego złożenia zeznania podatkowego o wysokości
    dochodów osiągniętych od dnia uzyskania pełnoletności..." - czy to oznacza,
    że nie można się już wspólnie rozliczyć, czy można, ale "dziecko" musi
    złożyć jakieś zeznanie (i na jakim druku). Nic nie rozumiem, bo wcześniej
    takiego zapisu nie było. Bardzo proszę o pomoc.
    Piotrek

    ---

  • 2. Data: 2004-02-27 11:47:46
    Temat: Re: Rozliczenie z dzieckiem
    Od: efk@ <e...@w...pl>

> [...]
    > złożyć jakieś zeznanie (i na jakim druku). Nic nie rozumiem, bo wcześniej
    > takiego zapisu nie było. Bardzo proszę o pomoc.

    Odpowiadam
    Aby rozliczyć się z dzieckiem trzeba spełnić odpowiednie warunki:
    1) Może to zrobić osoba samotnie wychowująca dziecko,
    2) Można rozliczać się z pełnoletnim, uczącym się dzieckiem, które nie ukończyło 24
    roku życia (później już nie)
    3) Rzeczywiście wprowadzono teraz zapis o rozliczeniu się dz\\iecka osobno. Musi to
    zrobić w PiC-ie 37 (dokładnie tak jak rozliczają się inni podatnicy, tj. wpisać
    wszystkie swoje dochody, tj. rentę i umowę zlec. w osobnych rubrykach), ale w swoim
    własnym PIC-ie można rozliczyc się na zasadach łącznego opodatkowania (tj. zgodnie z
    tym jak rozlicza się osoba samotnie wychowująca dziecko). Jedno nie wyklucza
    drugiego.

    efk@
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>