  • 1. Data: 2003-12-30 18:26:15
    Temat: Rozmowy prywatne z służbowych telefonów
    Od: "M" <a...@p...onet.pl>

    Jakie są "konsekwencje" dla pracodawcy obciazenia kosztami rozmów
    telefonicznych pracowników którzy rozmawiają prywatnie z służbowych
    telefonów? (VAT, podatek dochodowy)

  • 2. Data: 2003-12-30 19:47:31
    Temat: Re: Rozmowy prywatne z służbowych telefonów
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Dec 2003, M wrote:

    >+ Jakie są "konsekwencje" dla pracodawcy obciazenia kosztami rozmów
    >+ telefonicznych pracowników którzy rozmawiają prywatnie z służbowych
    >+ telefonów? (VAT, podatek dochodowy)

    IM*H*O - pracodawca który nie jest zarejestrowanym podmiotem
    telekomunikacyjnym ma prawo wystawiania wtedy wyłącznie
    refaktury (czyli z wykazaniem wartości "na podstawie licznika" :)),
    no i jest to normalne "przekazanie na rzecz pracownika" - przychód
    do dochodowego, VAT do Skarbu...
    Takoż IM*H*O (korekty mile widziane, bo nie chce mi się sprawdzać)
    można wystawić FW[1] (i pracownicy z końca świata nie muszą zjeżdżać
    żeby FV podpisać :))
    [1] Fakturę Wewnętrzną :) (też VAT, ale tylko jeden autograf)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2003-12-30 20:17:37
    Od: "M" <a...@p...onet.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > żeby FV podpisać :))
    > [1] Fakturę Wewnętrzną :) (też VAT, ale tylko jeden autograf)

    A jak jest w przypadku wystawienia noty obciązeniowej na pracownika? Czy to
    też jest przychód pracownika "przekazanie na rzecz pracownika", bo w sumie
    ja mu nie robie prezentu tylko mu każę płacic? :))))).

  • 4. Data: 2003-12-30 21:11:17
    Od: "Wiola" <w...@b...com.pl>

    Użytkownik "M" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > też jest przychód pracownika "przekazanie na rzecz pracownika", bo w sumie
    > ja mu nie robie prezentu tylko mu każę płacic? :))))).
    Ale zapewne obciążysz pracownika z Vatem wiec nota tego nie zalatwisz
    .Odliczasz Vat od faktury wystawiasz refakture na pracownika i Vat jakby
    oddajesz ten naliczony bo zwraca ci go pracownik.Pracownik nie ma zadnego
    przychodu .
    Wiola

  • 5. Data: 2003-12-30 22:03:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Dec 2003, M wrote:

> [...]
    >+ > do dochodowego, VAT do Skarbu... [...]
    >+ A jak jest w przypadku wystawienia noty obciązeniowej na pracownika?

    Już ci Wiola wyłożyła :)

    >+ Czy to też jest przychód pracownika

    Nie tak !
    Ja nie miałem na myśli przychodu *pracownika*, a przychód *pracodawcy*
    - przecież o to pytałeś, nieprawdaż ? :)
    Zaliczasz *całą* fakturę (od operatora) za telefony w koszt, a część
    "sprzedana" pracownikom 'wchodzi ci w obrót'.

    [...]
    >+ ja mu nie robie prezentu tylko mu każę płacic? :))))).

    Ależ to miałem na myśli :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2003-12-31 12:35:51
    Od: "Magdalena" <m...@S...pl>

    zjan.zabrze.pl...

> [...]
    > Zaliczasz *całą* fakturę (od operatora) za telefony w koszt, a część
    > "sprzedana" pracownikom 'wchodzi ci w obrót'.

    to mnie przyszło jeszcze jedno pytanie do głowy - "nabijać" na kasę fiskalną
    tę refakturę dla osoby fizycznej bądź co bądź, czy można sobie darować??

    pzdr,
    Magda

  • 7. Data: 2003-12-31 13:49:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 31 Dec 2003, Magdalena wrote:
    [..."refaktura wewnętrzna" dla pracowników...]
    >+ to mnie przyszło jeszcze jedno pytanie do głowy - "nabijać" na kasę fiskalną
    >+ tę refakturę dla osoby fizycznej bądź co bądź, czy można sobie darować??

    RTFM:

    ++++
    § 2.

    Zwalnia się z obowišzku ewidencjonowania:
    1) do dnia 31 grudnia 2004 r - czynnoœci wymienione
    w załšczniku nr 1 do rozporzšdzenia;
    załšcznik nr 1
    II. Inne czynnoœci
    47 Sprzedaż towarów i œwiadczenie usług na rzecz pracowników podatnika.
    ----

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)