  • 1. Data: 2007-06-30 10:38:33
    Temat: Rozpoczęcie działalności - wymagane elementy na starcie
    Od: t...@o...pl

    Witam

    Działalność po północy rusza (jednoosobowa DG, KPiR, VAT), więc dla
    upewnienia się proszę o potwierdzenie/uzupełnienie listy wymaganych
    rzeczy:
    1. Wpis do ewidencji załatwiony
    2. REGON załatwiony.
    3. W posiadaniu NIPu jestem.
    4. Pieczątka jest.
    5. Konto w banku założone.
    6. Formularz aktualizacyjny NIP-1 złożony (Pani przyjęła przed datą
    rozpoczęcia).
    7. Formularz VAT-R złożony (opłata 170 zł uiszczona).
    8. Formularze ZUS ZFA i ZUS ZUA złożone w ZUSie (również przyjęte
    przed datą rozpoczęcia).
    9. Książka kontroli jest ;)
    10. Instrukcja obsługi programu do obsługi księgowości jest
    wydrukowana ;)
    11. Spis z natury jutro zostanie "wykonany" (koniec na pozycji 0).

    O czymś zapomniałem?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź
    Tomek

  • 2. Data: 2007-06-30 11:49:36
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    t...@o...pl wrote:
> [...]
    > 11. Spis z natury jutro zostanie "wykonany" (koniec na pozycji 0).
    >
    > O czymś zapomniałem?
    >
    > Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź

    Wydaje się, że zrobiłeś nawet za dużo *przed* rozpoczęciem działalnosci.

    Chodzi o punkt 8 - upewnij się, że to jest OK.

    Ode mnie nie chcieli przyjąć formularzy *przed* rozpoczęciem
    działalności ponieważ jest to zgłoszenie płatnika składek.
    A jak (jeszcze) nie prowadzisz działalności to (jeszcze) nie jesteś
    płatnikiem składek.

    Zresztą - być może - jeszcze Ci się odmieni i nie rozpoczniesz
    działalności ;-)

    Wprawdzie nie sprawdzałem czy to ma jakiekolwiek uzasadnienie w
    przepisach, ale na pierwszy rzut oka ma to sens.

    Piotrek