eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiRozpoczęcie działalności - wymagane elementy na starcie › Re: Rozpoczęcie działalności - wymagane elementy na starcie
    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozpoczęcie działalności - wymagane elementy na starcie
    Date: Sat, 30 Jun 2007 13:49:36 +0200

    t...@o...pl wrote:
    > Witam
    >
    > Działalność po północy rusza (jednoosobowa DG, KPiR, VAT), więc dla
    > upewnienia się proszę o potwierdzenie/uzupełnienie listy wymaganych
    > rzeczy:
    > 1. Wpis do ewidencji załatwiony
    > 2. REGON załatwiony.
    > 3. W posiadaniu NIPu jestem.
    > 4. Pieczątka jest.
    > 5. Konto w banku założone.
    > 6. Formularz aktualizacyjny NIP-1 złożony (Pani przyjęła przed datą
    > rozpoczęcia).
    > 7. Formularz VAT-R złożony (opłata 170 zł uiszczona).
> [...]

    Wydaje się, że zrobiłeś nawet za dużo *przed* rozpoczęciem działalnosci.

    Chodzi o punkt 8 - upewnij się, że to jest OK.

    Ode mnie nie chcieli przyjąć formularzy *przed* rozpoczęciem
    działalności ponieważ jest to zgłoszenie płatnika składek.
    A jak (jeszcze) nie prowadzisz działalności to (jeszcze) nie jesteś
    płatnikiem składek.

    Zresztą - być może - jeszcze Ci się odmieni i nie rozpoczniesz
    działalności ;-)

    Wprawdzie nie sprawdzałem czy to ma jakiekolwiek uzasadnienie w
    przepisach, ale na pierwszy rzut oka ma to sens.

    Piotrek