    From: Piotr <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Rozumienie prawa
    Date: Sun, 04 Jul 2004 09:20:32 +0200

    Witam,

    bede wdzieczny za skorygowanie mojego rozumienia prawa w zakresie ustawy
    o PDOF oraz nowej ustawy o VAT:

    1. Skonczylem leasing samochodu "z kratka", wykupilem go na mnie jako
    firme (dzialalnosc gosp. osoby fiz.).
    Data faktury wykupu to 30.06, kwota netto wykupu to ponad 7 tys zl.
    Czy moge wpisac te fakture w KUP? Jesli tak to kiedy (czerwiec czy
    lipiec)? Moim zdaniem nie moge...
    Czy moge odliczyc VAT naliczony na tej fakturze? Moim zdaniem moge
    odliczyc 50% VAT naliczonego, wpisujac ta fakture jedynie do ewidencji
    zakupow, ale nie do KPiR...
    Czy musze wpisac wykupiony pojazd do ewidencji srodkow trwalych? Moim
    zdaniem tak, bo zostal wykupiony na firme, a nie na mnie jako na osobe
    fiz., czyli nie na uzytek wlasny...
    Jesli wpisze do Ewidencji Srodkow Trwalych, to wg jakiej stawki rocznej
    moge amortyzowac? Moim zdaniem wg stawki 20% rocznie metoda liniowa...
    Jaka przyjac wartosc ST przy wpisywaniu go do ewidencji ST i do
    pozniejszego obliczania odpisow amortyzacyjnych? Moim zdaniem winna byc
    to wartosc z faktury wykupu netto (czyli zdecydowanie zanizona?)...

    2. Sprzedaje uslugi marketingowe (PKWiU 74.1) firmie z EU.
    Na fakturach umieszczam podatek VAT w wysokosci 0%, dopisujac, ze kwota
    netto podlega opodatkowaniu VAT wg stawki kraju-siedziby nabywcy uslugi...
    Ja jako sprzedajacy mam prawo odliczac VAT naliczony przy zakupie
    srodkow i materialow, ktore niezbedne byly do swiadczenia tychze uslug
    na rzecz nabywcy z kraju nalezacego EU...

    Bardzo prosze o weryfikacje, czy moje zrozumienie aktualnie
    obowiazujacego polskiego prawa jest poprawne.

    Pozdrawiam,
    Piotr