  • 1. Data: 2006-05-02 08:39:48
    Temat: Ryczałt a podwykonawcy
    Od: p...@g...com

    Witam!

    Problem jest następujący: jak ująć i jak rozliczać (mając
    działalność na ryczałcie) sprzedaż produktów, których wykonanie
    zleca się innej firmie? Czy jest to usługa, handel, a może jeszcze
    co innego? Zlecenie podwykonawcy odbywa się na fakturę - dostarczam
    projekt (który sam opracowuję), a wykonanie kupuję u innej firmy i
    finalny produkt (kupiony wcześniej przeze mnie na ową fakturę)
    wędruje do mojego klienta.
    Najprzyjemniej byłoby przeczytać łopatologiczne ABC - którą
    pozycję jak ewidencjonować i jakim podatkiem obłożyć?

    Z góry dziękuję!

  • 2. Data: 2006-05-02 20:14:05
    Temat: Re: Ryczałt a podwykonawcy
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Witam!

    Problem jest następujący: jak ująć i jak rozliczać (mając
    działalność na ryczałcie) sprzedaż produktów, których wykonanie
    zleca się innej firmie?

    Normalnie - suma za jaka sprzedasz, jest Twoim przychodem i placisz od tego
    ryczalt.
    To, co zaplacisz podwykonawcy jest Twoim kosztem - ale w ryczalcie nei ma
    kosztow i nie pomniejsza to Twojego podatku.
    - np projekt sprzedajesz za 10000, podwykonawcy placisz 7000 - ale ryczalt
    placisz od 10000 - czyli np. 850 zl.
    Nie podoba Ci sie to ? - zmien rozliczanie podatku na zasady ogolne!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2006-05-03 21:22:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 May 2006, SDD wrote:

> [...]
    > To, co zaplacisz podwykonawcy jest Twoim kosztem - ale w ryczalcie
    > nei ma kosztow i nie pomniejsza to Twojego podatku.
    [...]
    > Nie podoba Ci sie to ? - zmien rozliczanie podatku na zasady ogolne!

    IMVHO pytał o co innego: ustawodawca przewidział różnicę w zysku
    przy "własnym wykonaniu" i "handlu" obkładając je różnymi stawkami
    ryczałtu (bodaj 8,5% i 3% - piszę "z kapelusza").
    Właśnie po to, żeby uwzględnić duży koszt w postaci ceny nabycia
    przy handlu.

    Moim zdaniem to JEST handel - przecież bez znaczenia jest, czy
    zamawiamy jednostkowo mebel czy 10 000 sztuk pinezek... ;>

    A zupełnie osobna sprawa że z ostatnio poruszanych "konceptów
    podatkowych" właśnie skasowanie ryczałtów uważam za... słuszne.
    "Uproszczenie" prowadzi do tego że niedoinformowany lub mający
    pech może wtopić (na sporym obrocie i stratach) zaś kombinator
    ma większe pole do popisu... (co napisałem? PO-PiS-u?? ;))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-05-03 22:52:32
    Od: p...@g...com

> [...]
    > ryczałtu (bodaj 8,5% i 3% - piszę "z kapelusza").
    > Właśnie po to, żeby uwzględnić duży koszt w postaci ceny nabycia

    Otoz to!
    Dokladnie o to mi chodzilo.

    Czy jest na to jakas pewna wykladnia?

  • 5. Data: 2006-05-04 07:05:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 May 2006 p...@g...com wrote:

    > Czy jest na to jakas pewna wykladnia?

    Nie wiem :|
    Na prosty rozum zakup towaru "gotowego" od zakupu "na zamówienie"
    nie powinien mieć wpływu na ocenę transakcji.
    Tak i tak - "na handel" przecież.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-05-04 08:24:01
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Moim zdaniem to JEST handel - przecież bez znaczenia jest, czy
    > zamawiamy jednostkowo mebel czy 10 000 sztuk pinezek... ;>

    A jesli ryczaltowiec, u ktrorego zamawiamy mebel (lub pinezki) ma wpisana w
    EDG produkcje, oraz on sam kupuje prefabrykaty (plyty wiorowe, sruby, drut i
    blache /na lepki do pinezek/), po czym zleca podwykonawcy montaz gotowych
    wyrobow?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2006-05-04 14:44:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 May 2006, SDD wrote:

> [...]
    > blache /na lepki do pinezek/), po czym zleca podwykonawcy montaz gotowych

    U... tu to chyba bez "produkcji" się nie obejdzie i z handlu nici.

    Tak BTW - nasunęło mi się w związku z rzadkimi pytaniami: jak ktoś
    kupuje towar A, pakuje lub obkleja :) i sprzedaje jako towar B, to
    zawsze może twierdzić że "produkował".
    Ale jak widać na ryczałcie będzie to miało skutek uboczny.

    Odnosząc się formy w której postawiłeś problem: przecież on nie sprzeda
    iluś m^2 płyty, iluś srub, drutu i blachy - tylko "mebel": w rozumieniu
    Kodeksu Cywilnego dokona "połączenia": osobno kupione i sprzedane
    śruby mogą zmieniać właściciela każda na innego, "połączone" już
    nie (bo tylko wszystkie razem)... więc nie handluje tylko "produkuje" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)