  • 1. Data: 2006-05-02 07:31:35
    Temat: PIT - dwa krótkie pytania na dziś HELP!
    Od: "joryk" <j...@w...pl>

    PIT-36 ma rubrykę "odliczenie od dochodu - składki na ubezpieczenie
    społeczne"
    Czy do tej rubryki można wpisać składki (ZUS) z PIT-11 i z PIT-8B ?

    Korzystam z programu Pity IPS. Zauważyłem, że strata z działalnosci
    gospodarczej nie pomniejsza sumy dochodu (osiągnietego z innych źródeł).
    Pierwszy raz mam stratę z DG i nie wiem jak to ugryźć.
    Wychodzi na to, ze mimo straty mam zapłacic podatek.

    proszę o podpowiedzi

  • 2. Data: 2006-05-02 07:53:27
    Temat: Re: PIT - dwa krótkie pytania na dziś HELP!
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "joryk" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Pierwszy raz mam stratę z DG i nie wiem jak to ugryźć.
    > Wychodzi na to, ze mimo straty mam zapłacic podatek.

    No to chyba logiczne.
    Po to wlasnie wprowadzono zroznicowanie zrodel dochodow, by straty odliczac
    jedynie od dochodow z tych samych zrodel.
    Strate z DG odliczysz sobie od dochodow z DG w nastepnych latach (w max 5
    kolejnych, nie wiecej niz 50% kazdego roku).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2006-05-02 08:00:17
    Od: "joryk" <j...@w...pl>

> [...]
    > Pierwszy raz mam stratę z DG i nie wiem jak to ugryźć.
    > Wychodzi na to, ze mimo straty mam zapłacic podatek.

    "Odliczenie straty przysługuje tylko od dochodu z tego samego źródła, które
    przyniosło stratę."

    Znaczy się... dopiero za rok, jak z DG osiagnę dochód, to będę mógł
    rozliczyć tą stratę?

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-05-02 08:09:10
    Od: "joryk" <j...@w...pl>

    > PIT-36 ma rubrykę "odliczenie od dochodu - składki na ubezpieczenie
    > społeczne"
    > Czy do tej rubryki można wpisać składki (ZUS) z PIT-11 i z PIT-8B ?

    Hmmm... no TAK!
    Przecież rubryka "przychód" zawiera DUŻE BRUTTO od którego nalezy najpierw
    odjąć składkę pracownika na ubezpieczenie społeczne i dopiero takie MAŁE
    brutto minus koszty uzyskania przychodów stanowi podstawę do opodatkowania.

    pozdrawiam