  • 1. Data: 2006-05-01 23:17:30
    Temat: podatek od transakcji na allegro
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    czy transakcje zawierane na allegro są opodatkowane?
    jeżeli tak, to czy jest jakaś kwota minimalna poniżej której podatku nie ma?
    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2006-05-02 06:15:07
    Temat: Re: podatek od transakcji na allegro
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 May 2006, s_13 wrote:

    > czy transakcje zawierane na allegro są opodatkowane?

    Wróżek szukasz?? - NTG!!!
    Po polsku: "za mało danych".
    Polecam archiwum:
    http://groups.google.pl/groups?as_q=allegro&num=100&
    scoring=r&hl=pl&as_ugroup=*.podatki
    W grę przy rzeczach wchodzą ze trzy podatki:
    - dochodowy
    - VAT
    - PCC
    Które ? - "to zależy", dlatego istotne jest kto i co sprzedaje.
    Piszę o "rzeczach" bo IMHO allegro nie wyklucza sprzedaży usług, a wtedy
    IMO jeszcze się komplikuje.

    > jeżeli tak, to czy jest jakaś kwota minimalna poniżej której podatku nie ma?

    Dla PCC jest - 1000 zł. Ale to dotyczy sprzedaży *własnych* posiadanych
    *dla własnego użytku* rzeczy, i nie ogranicza się do PCC jeśli rzecz jest
    kupiona <6 miesięcy przed sprzedażą.
    Skutki (opłakane) sprzedaży rzeczy nowych kupionych "na handel"
    (i bez prowadzenia DG) ktoś opisywał, powinno być w wyszukanych j.w....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-05-02 12:44:48
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Dla PCC jest - 1000 zł. Ale to dotyczy sprzedaży *własnych* posiadanych
    > *dla własnego użytku* rzeczy, i nie ogranicza się do PCC jeśli rzecz jest
    > kupiona <6 miesięcy przed sprzedażą.

    Gdzie jest ten przepis co mówi o 6 miesiącach.
    Ostatnio szukałem i nie mogłem znaleźć, a numere paragrafu był mi potrzebny?

  • 4. Data: 2006-05-03 21:06:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 May 2006, witek wrote:

    > Gdzie jest ten przepis co mówi o 6 miesiącach.
    > Ostatnio szukałem i nie mogłem znaleźć, a numere paragrafu był mi potrzebny?

    No prawda, bo nie 6 miesięcy a pół roku ;) (to może być istotne przy
    liczeniu daty końca okresu! - nie chce mi się w KC sprawdzać)
    Dotyczy dochodowego:
    +++
    Art. 10.
    1. Źródłami przychodów są:
    [...]
    8) odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:
    [...]
    d) innych rzeczy,

    - jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności
    gospodarczej i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia
    nieruchomości i praw majątkowych określonych w lit. a)-c) - przed upływem
    pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło
    nabycie lub wybudowanie, a innych rzeczy - przed upływem pół roku, licząc
    od końca miesiąca, w którym nastąpiło nabycie; w przypadku zamiany okresy
    te odnoszą się do każdej z osób dokonującej zamiany,
    [...]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-05-03 23:01:02
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > No prawda, bo nie 6 miesięcy a pół roku ;)

    K....
    a ja przeszukałem wszystkie "6" w ustawie.
    Pamiętałem, że to jest jakoś porąbanie zapisane, szukałem też słownie,
    ale "pół roku" nie mogłem sobie przypomnieć.