  • 11. Data: 2004-12-12 16:27:52
    Temat: Re: Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych - najnowsze interpretacje urzędowe INFORu
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 12 gru o godzinie 12:39, na pl.soc.prawo.podatki, Andrzej Smereka
    napisał(a):

    > Wyszedłeś od tego:

    Dziękuje wszystkim za zabranie głosu :)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 12. Data: 2004-12-14 21:49:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 12 Dec 2004, Artur Ch. wrote:

    >+ Dnia 12 gru o godzinie 10:15, na pl.soc.prawo.podatki, Przemek R.
    [...]
> [...]
    >+ >> działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości
    >+ >> alkoholu powyżej 1,5%, od przychodów z tytułu umowy najmu, podnajmu,
    >+ >> dzierżawy, poddzierżawy, lub innych umów o podobnym charakterze do
    >+ > kwoty
    >+ >> stanowiącej równowartość 4000 Euro (18 274 zł);
    >+ >> "
    >+ >>
    >+ >> W jakiej wysokości będzie sie płacić ryczałt jeżeli przekroczy się próg
    >+ >> 18 274zł?
    >+ >> I czy to jest próg dla jednej transakcji czy dla sumy transakcji w danym

    Mi się zdaje że zupełnie pomijacie jeden szczegół: nie jest tak że to
    jest OSOBNY ryczałt od *najmu nie będącego działalnością gospodarczą* ?
    Czyli liczony *rocznie* - ale *osobno*, bez związku z DG !

    [...]
    >+ BTW. program wspomagający prowadzenie DG nie ma wogóle takich opcji że
    >+ powoduje naliczanie wyższych stawek podatkowych przy tych przekroczeniach!!

    IMO z tego właśnie powodu.
    Najem "własności osobistej" jest samodzielnym źródłem przychodu,
    *oddzielnym* od działalności gospodarczej - i AFAIK można sobie
    *osobno* wybrać opodatkowanie najmu *w inny sposób* (w rozumieniu:
    "wg skali" albo "ryczałtem progresywnym") niż DG (w rozumieniu:
    "wg skali", "19% liniowo", "ryczałtem" albo i "kartą czyli ryczałtem
    stałym" jak się łapie !).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2004-12-14 21:51:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 12 Dec 2004, Przemek R. wrote:
    [...]
    >+ > BTW. program wspomagający prowadzenie DG nie ma wogóle takich opcji że
    >+ > powoduje naliczanie wyższych stawek podatkowych przy tych
> [...]

    Bardzo dobry program (aczkolwiek nie wiem co za jaki ;>).
    Jeśli ten program służy do liczenia podatku Z DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
    to niewątpliwie *nie służy* do liczenia najmu od przedmiotów NIE
    WPROWADZONYCH NA STAN DG :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2004-12-15 05:16:18
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 14 gru o godzinie 22:49, na pl.soc.prawo.podatki, Gotfryd Smolik
    news napisał(a):

> [...]
    > "wg skali" albo "ryczałtem progresywnym") niż DG (w rozumieniu:
    > "wg skali", "19% liniowo", "ryczałtem" albo i "kartą czyli ryczałtem

    To nadmienię muszę teraz że, że w opcjach jest możliwość aby uwzględniać
    dochody z "najmu, dzierżawy" - tylko że tego nie "włączyłem" - ponieważ nie
    mam takiej konieczności.
    Po prostu, jeżeli podatek w wysokości 20% liczy się *tylko* od przychodów z
    umów najmu, dzierżawy - to wszystko w porządku, zarówno z programem jak i
    .... usługami ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 15. Data: 2004-12-15 15:30:22
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > Jeśli ten program służy do liczenia podatku Z DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
    > to niewątpliwie *nie służy* do liczenia najmu od przedmiotów NIE

    :-) ale autor skoro robi program dotyczacy ryczaltu, to powinien taka
    opcje przewidziec.

  • 16. Data: 2004-12-15 15:58:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Dec 2004, Przemek R. wrote:

> [...]
    >+ > WPROWADZONYCH NA STAN DG :)
    >+
    >+ :-) ale autor skoro robi program dotyczacy ryczaltu, to powinien taka

    :)
    Ech, jakoś żaden z powszechnie komentowanych programów do DG
    nie obejmuje rozliczania banku ;)
    A przecież to też tylko "drobna" rożnica w porównaniu ze sklepem
    sprowadzająca się do faktu iż to osobno wymienione źródło dochodów ;)
    IMHO istotny jest akcent: czy to program do RYCZAŁTÓW (wszelakich) czy
    program do rozliczania DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)