  • 1. Data: 2007-11-30 15:40:53
    Temat: Ryczałt,przychód
    Od: "alter" <h...@g...pl>

    Witam.Chodzi mi o wytłumaczenie pojęcia przychodu w sytuacji gdy świadcze
    uslugi transportowe dla pewnej firmy i mam umowe z podwykonawca.Moze
    przykladowo:-Jestem ryczałtowcem(8,5%)i wykonałem uslugi transportowe dla
    firmy.Wystawilem im rachunek na 3000 zl.Uslugi tej nie wykonywalem osobiscie
    tylko powierzylem ja innemu przedsiebiorcy(podwykonawcy),któremu zaplacilem
    2000zl.Oboje nie jestesmy platnikami VAT.Czy dobrze rozumuje ze moj przychod
    w tej operacji wyniosl 1000zl.,i od tej kwoty musze zaplacic ryczalt
    ?Wszystkie czynnosci mamy udokumentowane rachunkami.

  • 2. Data: 2007-11-30 15:48:06
    Temat: Re: Ryczałt,przychód
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "alter" <h...@g...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    >moj przychod w tej operacji wyniosl 1000zl.,i od tej kwoty musze zaplacic

    Nie, Twój przychód to 3000 zł.

  • 3. Data: 2007-11-30 15:59:03
    Od: "alter" <h...@g...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Nie, Twój przychód to 3000 zł.

    to znaczy ze ta usluga bedzie dwa razy opodatkowana ?Ja zaplace podatek i
    moj podwykonawca od tej samej czynnosci ?

  • 4. Data: 2007-11-30 16:02:48
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > to znaczy ze ta usluga bedzie dwa razy opodatkowana ?Ja zaplace podatek
    > i moj podwykonawca od tej samej czynnosci ?

    Dokładnie tak, każdy jest opodatkowany od swojego przychodu.
    Ty myślałeś, że dlaczego podatek ryczałtowy to 8,5% a nie 19% jak u
    wszystkich innych podmiotów?
    W sumie i tak zapłacicie mniej.

    Jak się nie podoba - zmieńcie sobie opodatkowanie na zasady ogólne.
    Wtedy zapłaciłbyś 19% od 1000 zł minus inne koszty działalności.
    Czyli w najgorszym przypadku 190 zł.