  • 21. Data: 2005-12-21 10:14:08
    Temat: Re: Ryczałt, przychód a wpłata własna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Dec 2005, Hikikomori San wrote:

    > A potem mi beda przysylac tego i smego a do tego bede musial pamietac
    > haslo...

    ...od wieków już hasła nie używam :) (zdaje się że jak mu się
    pozwoli zapisać cookies to pamięta że "temu wolno").
    A że będą przysyłać... no to piszę z adresu który służy do
    zbierania takich przesyłek ;)

    > Tu sie nie zgodze. Daja normalne PDF-y. Tekstowe.

    Nie zawsze, to raz, ale przyznaje ze znaczna większość,
    niemniej już mi się "obrazki" też zdarzyły.
    A często są to PDFy tekstowe z literówkami poprawionymi w różny
    sposób, zdarza się że po cut&paste człowiekowi oczy na wierzch
    wyłażą co tam przekleił :)
    No i często zespół mój komp + PDF z Sejmu nie satysfakcjonują
    mnie... wydajnościowo ! (rusza się jak zółw przy próbie np.
    szukania tekstem po całej ustawie).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 22. Data: 2005-12-21 10:30:12
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > A że będą przysyłać... no to piszę z adresu który służy do
    > zbierania takich przesyłek ;)

    Wszedlem... ale nie bede chyba tego czytal ;)

    To nie dla mnie. Ja sie tym nie zajmuje. Mnie to nie interesuje. Jak
    przyjdzie co do czego to z checia zaplace, zeby ktos za mnie to zrobil
    :)

    --
    *
    *|\

  • 23. Data: 2005-12-21 17:04:05
    Od: "macias" <m...@p...onet.pl>

    > ...stąd mi się zaświeciło "agent" (zajrzyj do definicji !)

    No dobrze, a na konkretach?
    Cała procedura zapłaty via tego typu serwis to:
    1. Wpłata przez klienta z jego konta bankowego na konto serwisu-agenta.
    (W wyjątkowych przypadkach wpłata kartą kredytową)
    2. Zaksięgowanie tej wpłaty przez serwis-agenta i uaktualnienie stanu
    wirtualnego konta mojego klienta.
    --- do tego miejsca nie mam żadnej kontroli nad tą procedurą ---
    3. "Przelew" z wirtualnego konta klienta na wirtualne konto mojej firmy -
    wszystko w ramach systemu serwisu-agenta.
    4. Wypłata środków z mojego konta wirtualnego na konto w banku.

    Jedyna umowa, jaka mnie obowiązuje to ta akceptowana wirtualnie przy
    rejestracji konta w serwisie-agenta, ciężko mi jakkolwiek wpływać na jej treść,
    gdyż najczęściej jest to gotowy wzór, który muszę zaakceptować.
    Jedyne potwierdzenia tych przychodów to wyciągi z banku i ewentualnie wydruki
    potwierdzeń od rzeczonego serwisu-agenta.

    Pytanie: gdzie tu miejsce na dowód wpłaty? Chciałbym mieć jakiś papier na to,
    że dana wpłata była od takiego i takiego klienta.

    >  Co masz na myśli pisząc "z rachunku" ? Numer wirtualnego "kwitka"
    > dla klienta ? Rachunek bankowy ? Pozycję w swoich księgach ?

    Przepraszam, nie uściśliłem.
    Jak wyżej - chodziło mi o rachunek bankowy klienta, a konkretnie o
    potwierdzenie (nazwą firmy, nazwiskiem, adresem), że dana wpłata była za taką i
    taką usługę od takiego i takiego klienta. Tego nie otrzymuję niestety. Albo nie
    wiem jak.

  • 24. Data: 2005-12-22 07:35:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Dec 2005, macias wrote:

    > No dobrze, a na konkretach?

    ...na konkretach to podejrzewam że dla mnie za trudne i od
    umowy zależy :)

    > Cała procedura zapłaty via tego typu serwis to:
    > 1. Wpłata przez klienta z jego konta bankowego na konto serwisu-agenta.

    Czyli klient płaci agentowi a nie tobie.
    I zauważ co mam na myśli: nie że płaci agentowi zbierającemu pieniądze
    *w twoim imieniu* ale agentowi rozliczającego klienta *w jego własnym*
    (agenta) imieniu.
    Niedawno zajrzałem przy którejś dyskusji do K.C. (cytat był, sprawdź)
    i tam jest "na rzecz ... albo w jego imieniu".
    Z tego:

    > 2. Zaksięgowanie tej wpłaty przez serwis-agenta i uaktualnienie stanu
    > wirtualnego konta mojego klienta.

    ...mi wychodzi że to jest "na rzecz" ale nie "w imieniu".
    Jak piszę - nie podejmuje się... ale tak mi wychodzi.

> [...]
    > rejestracji konta w serwisie-agenta, ciężko mi jakkolwiek wpływać na jej treść,

    ...a nam wydedukować co w niej jest. Nawet jakby jakiś adwokat to
    czytał to stwierdzi że takim gdybaniem daleko nie zajdziemy.

    > Pytanie: gdzie tu miejsce na dowód wpłaty? Chciałbym mieć jakiś papier na to,
    > że dana wpłata była od takiego i takiego klienta.

    Nie wyjaśniłeś po co ci ten papier.
    Bo być może w celach niepodatkowych ?
    Po prawdzie:

    ...to by dowodziło rzeczy przeciwnej.
    Ale IMVHO jeśli z umowy (z agentem) wynikaloby że *z nim* się
    rozliczasz to co cię obchodzą rozliczenia z klientami końcowymi ?
    Tak z ciekawości pytam, bo mnie nigdy żadna hurtownia nie pytała
    co zrobiłem z zakupionym towarem ;)

    ...pytanie czy to jest POTRZEBNE...
    Nie, ja ci nie powiem :|

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 25. Data: 2005-12-22 08:50:11
    Od: "macias" <m...@p...onet.pl>

    > ...a nam wydedukować co w niej jest. Nawet jakby jakiś adwokat to
    > czytał to stwierdzi że takim gdybaniem daleko nie zajdziemy.

    Ależ proszę: http://www.moneybookers.com/app/help.pl?s=terms
    :)

    >  Nie wyjaśniłeś po co ci ten papier.
    >  Bo być może w celach niepodatkowych?

    Ja prosty początkujący przedsiębiorca jestem, do tego na ryczłacie. I z tego,
    co sobie wydedukowałem, to są różne stawki ryczałtu. Moje usługi np. łapią się
    na 8,5%.
    Pytanie: czy fiskusowi przyjdzie na myśl skontrolować, co tak naprawdę
    sprzedaję? Przezornie od razu zakładam, że tak. Na fakturze czy rachunku
    zazwyczaj widnieje nazwa towaru/usługi, na podstawie której można właściwie
    wywnioskować, jaka to usługa została wykonana, za co jest dany przychód w
    ewidencji.
    Oczywiście zakładam, że rachunek za usługę klientowi wystawiam. Tylko problem
    wcale nie jest z głowy, ponieważ szybka lustracja mojego konta w banku dowodzi,
    że wpłat od klientów, dla których wystawiałem rachunki nie ma, natomiast jest
    duża ilość przychodu od serwisu-(nie)-agenta.
    I jak teraz udowodnić fiskusowi, iż wpłaty owe pochodzą naprawdę od klientów,
    na rzecz których usługi opodatkowane na ryczałcie stawką 8,5% wykonałem?
    Tudzież jak dowieść, że jakaś firma (nie)-agent wysyła dużą ilość pieniędzy z
    bliżej nieokreślonych powodów - wg mnie może to być po prostu podejrzane.
    Podejrzane wpływy, podejrzana księgowość, podejrzane użycie stawek
    ryczałtowych. Jak to rozwiązać?

    >  Ale IMVHO jeśli z umowy (z agentem) wynikaloby że *z nim* się
    > rozliczasz to co cię obchodzą rozliczenia z klientami końcowymi ?

    Jak wyżej. Chodzi głównie o stawki ryczałtowe.

    > ...pytanie czy to jest POTRZEBNE...
    >  Nie, ja ci nie powiem :|

    Czy może w ogóle mogę to rozwiązać prościej i wykonywać usługi bez rachunków, a
    całość przychodu wpisywać do ewidencji jako sprzedaż bezrachunkową?

  • 26. Data: 2005-12-22 11:20:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Dec 2005, macias wrote:

    > Ależ proszę: http://www.moneybookers.com/app/help.pl?s=terms

    Ups, za długie i po anglijsku !

    > :)

    :)

    > Ja prosty początkujący przedsiębiorca jestem, do tego na ryczłacie. I z tego,
    > co sobie wydedukowałem, to są różne stawki ryczałtu. Moje usługi np. łapią się
    > na 8,5%.

    Acha.
    No to tak...
    Ale trzeba wtedy spróbować odwrócić kota ogonem: o ile np. umowa
    nie jest dokumentem księgowym, to jako "dowód w sprawie" IMO
    jak najbardziej się nadaje.
    W jakiejś formie "materialnośladowej" chyba umowy zawierasz, nie ?

    > Pytanie: czy fiskusowi przyjdzie na myśl skontrolować, co tak naprawdę
    > sprzedaję? Przezornie od razu zakładam, że tak.

    IMO zdrowe założenie.

> [...]
    > że wpłat od klientów, dla których wystawiałem rachunki nie ma, natomiast jest
    > duża ilość przychodu od serwisu-(nie)-agenta.

    Ten serwis chyba sam przyznaje że jest agentem :)
    Metodą "wprost" oraz "na zaprzeczenie":
    +++
    6.4.
    Until the payment is accepted by the recipient, Customer
    remains the owner of those funds and Moneybookers holds those
    funds as agent, [...]
    7.2.
    If a person receives a notice that a payment has been sent to him
    through Moneybookers but he has not registered for the Service,
    Moneybookers will NOT issue any electronic money to him and will
    NOT in any way become his agent [...]
    ---

    > I jak teraz udowodnić fiskusowi, iż wpłaty owe pochodzą naprawdę od klientów,
    > na rzecz których usługi opodatkowane na ryczałcie stawką 8,5% wykonałem?

    "agent mi wpłacił" !
    :)

> [...]
    > bliżej nieokreślonych powodów - wg mnie może to być po prostu podejrzane.
    > Podejrzane wpływy, podejrzana księgowość, podejrzane użycie stawek

    9.3.
    Where Customer disputes a transaction with another party,
    Moneybookers will not enter into the dispute in any way other
    than to confirm that the payment was made in accordance with
    the instructions Customer gave to the Company.
    ---

    Mi z tego wychodzi że w razie potrzeby potwierdzenie
    otrzymania dyspozycji ze strony klienta wystawią.
    Ale nie wiem czy dobrze rozumiem :]

    > Czy może w ogóle mogę to rozwiązać prościej i wykonywać usługi bez rachunków, a
    > całość przychodu wpisywać do ewidencji jako sprzedaż bezrachunkową?

    IMVHO to może być gorsze rozwiązanie ! (z dowodowego p. widzenia).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 27. Data: 2005-12-22 13:36:30
    Od: "macias" <m...@p...onet.pl>

    >  Ups, za długie i po anglijsku !

    Niekoniecznie :)

> [...]
    > jak najbardziej się nadaje.
    >  W jakiejś formie "materialnośladowej" chyba umowy zawierasz, nie ?

    Niekoniecznie. Przyjmuję zlecenie (ustne, telefoniczne, mailem), wykonuję
    usługę i kończę zabawę z klientem - ewentualnie rachunek i wsio.
    Żeby było ciekawiej często są to klienci zagramaniczni, więc rachunek w obca
    język.

> [...]
    > Until the payment is accepted by the recipient, Customer
    > remains the owner of those funds and Moneybookers holds those

    Czyli po naszemu:
    "6.4. Dopóki odbiorca nie przyjmie płatności, pozostajecie Państwo właścicielem
    tych środków, a Moneybookers przetrzymuje je jako wasz agent, [...]"

    Na razie przyznali się więc, że są moim agentem w wypadku, kiedy ja płacę.
    Ta strona mnie nie interesuje :)

> [...]
    > through Moneybookers but he has not registered for the Service,
    > Moneybookers will NOT issue any electronic money to him and will

    Czyli:
    "7.2. Jeśli dana osoba otrzyma powiadomienie, że wysłana została do niego
    płatność przez Moneybookers, ale nie zarejestrowała się w usłudze, Moneybookers
    NIE prześle jej pieniędzy elektronicznych i NIE będzie w żadnym wypadku służyć
    jako agent [...]"

    Wg mnie można to rozumieć dwojako - albo tak, że serwis jest agentem
    wpłacającego albo również tak, że jest agentem odbiorcy w chwili rejestracji
    tegoż. Lecz to tak jasno nie jest powiedziane.

> [...]
    > ---
    >
    >  Mi z tego wychodzi że w razie potrzeby potwierdzenie
    > otrzymania dyspozycji ze strony klienta wystawią.

    "9.3. W czasie toczonego sporu miedzy Klientem, a inna strona Moneybookers nie
    dolaczy do sporu w zaden inny sposób, jak tylko potwierdzając, ze transakcja
    zostala przeprowadzona zgodnie z instrukcjami klienta przekazanymi Firmie."

    Jest to pewne pocieszenie, jednak nadal mam wątpliwości, czy fiskus będzie
    skory uznać takie tłumaczenie, względnie potwierdzenia jakiegoś brytyjskiego
    serwisu transakcyjnego jako dowód.