  • 1. Data: 2003-04-12 16:24:27
    Temat: Ryczałt za samochód do celów slużbowych
    Od: "Marcin" <o...@m...com>

    Witam

    Czy pracownik może wystawiać ryczałty na samochód wykorzystywany do celów
    służbowych, ale niebędący jego własnością (korzysta z niego na podstawie
    najmu albo użyczenia)? Czy takie ryczałty (ilość km x stawka za km) jest
    kosztem uzyskania przychodów?

  • 2. Data: 2003-04-13 12:55:36
    Temat: Re: Ryczałt za samochód do celów slużbowych
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Marcin napisał:
    > Witam
    >
    > Czy pracownik może wystawiać ryczałty na samochód wykorzystywany do celów
    > służbowych,
    Pracownik nie może wystawic ryczałtu. Ryczalt może przyznac pracownikowi
    pracodawca.

    ale niebędący jego własnością (korzysta z niego na podstawie
    > najmu albo użyczenia)?
    Pracodawca może przyznac pracownikowi zryczałtowany zwrot kosztów także
    na samochód uzyczony lub wynajęty.

    Czy takie ryczałty (ilość km x stawka za km) jest
    > kosztem uzyskania przychodów?
    Czyim?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-04-13 20:36:06
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    > Pracownik nie może wystawic ryczałtu. Ryczalt może przyznac pracownikowi
    > pracodawca.
    >
    > ale niebędący jego własnością (korzysta z niego na podstawie

    A dokument na podstawie ktorego pracodawca wyplaca ten "ryczalt" to
    pracownik wystawia czy pracodawca?

    Karol

  • 4. Data: 2003-04-14 04:40:53
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > celów

    > A dokument na podstawie ktorego pracodawca wyplaca ten "ryczalt" to
    > pracownik wystawia czy pracodawca?

    Najbezpieczniej zrobić to tak:
    - podpisanie umowy pracownik - pracodawca o korzystanie z samochodu do celów
    słuzbowych (należy określić wysokość ryczałtu)
    - wypłaty nastepują co miesiąc na podstawie pisemnego oświadczenia
    pracownika o wykorzystywaniu samochodu do celów słuzbowych - podajemy w nim
    markę, nr rej, poj. siln, a także oświadczenie o nieobecnościach w pracy
    (delegacje urlopy choroba) oraz o dniach, w których pracownik mimo ze byl w
    pracy nie korzystal z auta

    --
    Matovy

  • 5. Data: 2003-05-30 20:50:54
    Od: "thomasson op pl" <t...@o...pl>

> [...]
    >
    > ale niebędący jego własnością (korzysta z niego na podstawie
    > Pracodawca może przyznac pracownikowi zryczałtowany zwrot kosztów także

    Po rozmowie z księgową mam mieszane myśli. Powiedziała, że pracownik musi
    być właścicielem lub współwłaścicielem auta a jego nazwisko *musi* widnieć w
    jakiejś pozycji w dowodzie rejestracyjnym i np. syn nie może korzystać z
    pojazdu ojca do celów służbowych - bo nie ma prawa rozporządzać pojazdem i
    zawierać umów cywilnoprawnych na używanie nieswojego pojazdu. Czy to prawda?
    Samochodowy ekspert grupy na pewno wie (bywalcy wiedzą o kogo chodzi :)

    Thomasson