  • 1. Data: 2003-08-27 20:39:36
    Temat: Rzeczoznawca a VAT
    Od: "modina" <m...@m...and.pl>

    Witam.

    Czy i jaki przepis reguluje konieczność płacenia VAT-u od usług świadczonych
    przez rzeczoznawców?
    Czy rzeczoznawcy obligatoryjnie muszą być płatnikami VAT-u już na starcie
    swojej działalności, niezależnie od osiągniętych przychodów?

    Mam to szczęście (?), że wchodząc w tę działalność i tak byłem już
    płatnikiem VAT-u z tytułu innej działalności, więc dla mnie to rybka, ale
    pytam w imieniu innej osoby, dla której rzeczoznawstwo jest jedynym żródłem
    przychodu.

    Ktoś mógłby podać wykładnię, ?
    W googlach nic nie znalazłem.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2003-08-27 22:17:21
    Temat: Re: Rzeczoznawca a VAT
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@S...post.pl>

    Użytkownik "modina" <m...@m...and.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy rzeczoznawcy obligatoryjnie muszą być płatnikami VAT-u już na starcie
    > swojej działalności, niezależnie od osiągniętych przychodów?

    art.14 ust.10 pkt 2 ustawy VAT (muszą)

    Darek SP2BZW

  • 3. Data: 2003-08-27 22:22:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Aug 2003, modina wrote:

    >+ Witam.
    >+
    >+ Czy i jaki przepis reguluje konieczność płacenia VAT-u od usług świadczonych
    >+ przez rzeczoznawców?

    A obejrzałeś najbardziej podejrzany przepis, czyli ustawę o VAT ??
    ++++++++
    Art. 14. 1. Zwalnia się od podatku podatników:

    1) u których wartość sprzedaży towarów [...] nie przekroczyła
    [...] 10.000 euro,[...]
    10. Zwolnień, o których mowa w ust. 1, 5 i 6, nie
    stosuje się do podatników określonych w art. 5 ust. 2,
    do importu towarów i usług oraz podatników:
    2) świadczących usługi prawnicze oraz usługi w zakresie doradztwa
    i rzeczoznawstwa, a także usługi jubilerskie.
    -----------

    >+ Ktoś mógłby podać wykładnię, ?

    Nie, to wyżej to cytat, wykładni nie znam ! ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, wniosek żeby nie bić z powodu drobnych ironii :))

  • 4. Data: 2003-08-28 07:08:43
    Od: "modina" <m...@m...and.pl>

    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, wniosek żeby nie bić z powodu drobnych ironii :))

    Tu się nie ma z czego śmiać;-)
    "Księgowa" tej mojej znajomej rzeczoznawcy, kategorycznie stwierdziła, że do
    osiągnięcia pewnego pułapu przychodów ta moja znajoma nie musi wchodzić do
    VAT-u.
    Usiłuję jej wytłumaczyć, że nie ma racji, ale sądzę, że podejrzewa mnie o
    niecne pobudki, a ja chcę jej tylko chronić, za przeproszeniem, tyłek.

    Nie dziwcie się, że zadałem to pytanie, nigdy nie korzystałem z usług
    księgowego - nie ze skąpstwa, a powyższy przykład świadczy, że nie jest to
    wcale takie niemądre.

    Dziękuję Wam bardzo i pozdrawiam.
    Tomek

  • 5. Data: 2003-08-28 07:51:12
    Od: "modina" <m...@m...and.pl>

    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, wniosek żeby nie bić z powodu drobnych ironii :))

    Hehehe, przed chwilą sie dowiedziałem, że to wcale nie była księgowa, tylko
    urzędniczka w US zapewniała moją znajomą rzeczoznawcę, że nie musi być
    płatnikiem VAT-u.

    Naprawdę, nie ma się z czego śmiać, hehehehe;-)

    Tomek