  • 1. Data: 2004-10-08 07:17:05
    Temat: Rzepa daje popis niekompetencji???
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_041008/p
    rawo/prawo_a_2.html

    Przeczytajcie, koledzy i koleżanki.

    Albo wczoraj zmienili ustawę o VAT albo ja spałam przez ostatnie parę
    miesięcy albo ta kobieta bredzi.
    0% VAT na internet?? Jak, gdzie, kiedy????

    Ja rozumiem, piątek i ludzi bierze głupawka, ale w takiej poważnej gazecie?

    A może ja czegos nie zrozumiałam, może ona mówi o jakiejś zmianie ustawy
    która jeszcze nie weszła w życie?
    Może mi to ktos wyjasnić?

    Maddy zdezorientowana

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 2. Data: 2004-10-08 07:24:00
    Temat: Re: Rzepa daje popis niekompetencji???
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <m...@e...com.pl> napisal(a):
> [...]
    >
    > A może ja czegos nie zrozumiałam, może ona mówi o jakiejś zmianie ustawy

    Nie przejmuj się, ja co chwilę widzę w różnych portalach tekst "Rząd
    chce wprowadzić 22% na Internet. Spowoduje to zwiększenie kosztów, bo
    obecnie stawka wynosi 7%".

    Po prostu takich mamy dziennikarzy. Poczytaj dowolną gazetę - wszędzie
    niekompetencja i klimat 'byle coś puścić do druku'.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 3. Data: 2004-10-08 07:54:41
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Samotnik napisał:

> [...]
    >
    > Po prostu takich mamy dziennikarzy. Poczytaj dowolną gazetę - wszędzie
    > niekompetencja i klimat 'byle coś puścić do druku'.

    No wiesz, ale Rzepa? W dziale "Prawo co dnia"?
    To już lekka przesada.
    Co jak co ale na gruncie prawa i podatków ta gazeta miała opinię
    autorytetu.

    Maddy zdegustowana

    ps. juz napisałam do redakcji.. zobaczymy... kiedys Gofin podziekował mi
    za znalezinie w jednym z artykułów stwierdzenia niezgodnego nie tylko z
    rzeczywistością prawną ale i ze zdrowym rozsądkiem (autorowi wyszło że
    osoba fizyczna to inna jednostka nie posiadająca osobowości prawnej a
    potem to juz poszło w górki i artykuł zrobił się trochę SF-F więc nie
    zdzierżyłam). Podziękowali a po jakims czasie zamieścili sprostowanie w
    BI. Zobaczymy czy Rzepa w ogóle zareaguje.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2004-10-08 07:55:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Oct 2004, Maddy wrote:
    [...]
    > + Albo wczoraj zmienili ustawę o VAT albo ja spałam przez ostatnie parę
    > + miesięcy albo ta kobieta bredzi.

    IMHO niewątpliwie pisała co najmniej nieświadoma co czyni :>

    > + 0% VAT na internet?? Jak, gdzie, kiedy????

    Aż do Senatu AFAIR pisze dobrze, tylko to późniejsze "Sejm
    to zaakceptował" jej chyba nie wyszło :>

    [...]
    > + Może mi to ktos wyjasnić?

    Ja sobie myślę że pani autor to teoretyk co przez ostatnie pół roku
    faktury "za internet" nie widziała na oczy, o wystawianiu nie
    wspominając...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-10-08 07:59:32
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <m...@e...com.pl> napisal(a):

    > No wiesz, ale Rzepa? W dziale "Prawo co dnia"?

    Tak, Rzepa do dzisiaj pisze np. o 30% 'domiarze' VAT, którego w nowej
    ustawie już nie ma.

  • 6. Data: 2004-10-08 08:06:28
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Samotnik napisał:

    > Tak, Rzepa do dzisiaj pisze np. o 30% 'domiarze' VAT, którego w nowej
    > ustawie już nie ma.

    Hmm... a art. 109 ust. 4 i 5??

    Chyba że Ty o innym "domiarze" myślisz?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-10-08 08:16:57
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <m...@e...com.pl> napisal(a):

    > Hmm... a art. 109 ust. 4 i 5??
    >
    > Chyba że Ty o innym "domiarze" myślisz?

    Faktycznie. Nadal jest. :( No, to w takim razie ciężar krytyki się
    przenosi na Gazetę Prawną, w której to przeczytałem jakiś czas temu
    cały artykuł o tym, że teraz to już 30% nie ma...

  • 8. Data: 2004-10-08 08:31:03
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Faktycznie. Nadal jest. :( No, to w takim razie ciężar krytyki się
    > przenosi na Gazetę Prawną, w której to przeczytałem jakiś czas temu
    > cały artykuł o tym, że teraz to już 30% nie ma...

    A jestes pewien że dotyczyło to sankcji w ogóle a nie jednego
    konkretnego przypadku w ktorym ja zniesiono.

    Był taki absurdalny stan prawny że kiedy wykazales VAT należny ZA
    WCZEŚNIE to oznaczało że deklaracja za miesiąc w ktorym faktycznie
    powstał obowiązek podatkowy był zaniżona. I walili sankcję 30% pomimo że
    US nalezny VAT dostał i to wczesniej niz powinien. Paranoja
    bezwzględnego miesiecznego okresu rozliczeniowego w VAT.
    Teraz jest szczególny przepis który mówi że sankcji się nie stosuje gdy
    podatnik wykazal VAT do zapłaty wcześniej niż powinien.

    Wydaje mi sie że o tym własnie szczególnym (dotyczącym m.in. budownictwa
    i usług komunalnych) przypadku czytałam w GP. Ale to nie musiał byc ten
    sam artykuł o którym Ty wspominasz. ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2004-10-08 08:32:48
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ck5h4v$2vj$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    > ps. juz napisałam do redakcji.. zobaczymy...

    Uhm. Dopiero to będzie naprawdę o nich świadczyło. Błąd każdemu się może
    zdarzyć (chociaż ta opowieść, jak to z tym VATem na Internet było...).

    --
    pozdrawiam
    Jarek