  • 1. Data: 2004-10-07 20:21:35
    Temat: Umowa zlecenie i koszty uzyskania
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl>

    Obecnie jestem zatrudniony na umowę zlecenie. Czy przy takiej formie
    zatrudnienia można sobie odliczyć jakieś koszty uzyskania (zryczałtowane),
    podobnie jak przy umowie o pracę, czy też na wszystko muszę mieć faktury?
    Jeśli można, to jaka to jest obecnie kwota miesięcznie lub rocznie. Jeśli
    kwota jest podana rocznie, to czy pracując od marca mogę odliczyć cały
    roczny limit, czy tylko 9/12 ??

  • 2. Data: 2004-10-07 20:31:38
    Temat: Re: Umowa zlecenie i koszty uzyskania
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > Jeśli można, to jaka to jest obecnie kwota miesięcznie lub rocznie. Jeśli
    > kwota jest podana rocznie, to czy pracując od marca mogę odliczyć cały

    przy umowie zlecenie KUP wynoszą 20% liczone od kwoty zlecenia brutto minus
    składki na ub. społeczne (jeżeli są pobierane oczywiście).
    Ale nie rozumiem, dlaczego ty chcesz sobie "coś odliczać sam", zwykle to
    firmy dają gotowe wypełnione rachunki do umów zlecenie, gdzie jest wszystko
    wyliczone.
    Ogólenie zatem, szczególnie przy wyższych kwotach umowy zlecenie są
    (przynajmniej pod względem wysokości KUP) lepsze niż umowa o pracę.

    Magdi

  • 3. Data: 2004-10-07 20:53:42
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl>

> [...]
    > Ogólenie zatem, szczególnie przy wyższych kwotach umowy zlecenie są
    > (przynajmniej pod względem wysokości KUP) lepsze niż umowa o pracę.

    Wiesz jestem w firmie jedynym przypadkiem osoby pracującej na u.zlec.,
    której jest to jedyne źródło utrzymania i ma z tego tytułu odprowadzany ZUS.
    Z umowy na 1150 zł. dostaję na rękę 785,51 zł.

    Kwoty odprowadzane wg RMUA do ZUSU to:

    podstawa wymiaru 1150 / zdrowotne 934,83

    emerytalne 112,24
    rentowe 74,75
    chorobowe 28,18
    wypadkowe 16,91
    zdrowotne 77,12

    Czy po podaniu tych danych możesz mi powiedzieć, czy mam prawidłowo
    naliczane koszty uzyskania??

  • 4. Data: 2004-10-07 22:31:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Oct 2004, Magdalena wrote:

    >+ "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl> wrote
    [...]
> [...]
    >+ przy umowie zlecenie KUP wynoszą 20% liczone od kwoty zlecenia brutto minus
    >+ składki na ub. społeczne (jeżeli są pobierane oczywiście).

    TYLKO o ile są ZRYCZAŁTOWANE. Skoro pyta o FAKTURY to widać ma
    udokumentowane koszty, a nuż mu się opłaci je wykazać !!

    >+ Ale nie rozumiem, dlaczego ty chcesz sobie "coś odliczać sam", zwykle to
    >+ firmy dają gotowe wypełnione rachunki do umów zlecenie, gdzie jest wszystko
    >+ wyliczone.

    Wrrrr....
    Zaraz mi z kolei Maddy wykład zrobi, wiem. Że życia nie znam.

    Ale ja się NIE ZGADZAM żeby coś co JEST POSTAWIONE NA GŁOWIE,
    a raczej: "stanowi umowę złożoną w której zleceniobiorca zawiera
    nieodpłatną umowę zwrotną w której zleceniodawca w roli zleceniobiorcy
    rozlicza rachunek zleceniobiorcy pierwotnego" :] uważać za
    rzecz "właściwą" a rozwiązanie "ustawowe" - za "niezrozumiałą" !!

    Przecież to jest NATURALNA i WŁAŚCIWA kolej rzeczy.
    Zleceniobiorca/wykonawca na rachunku *sam* ujmuje koszty
    - albo 20% ryczałt, albo rzeczywiste (zachowując "kwity"
    *u siebie* !) - ew. podpisując księgowemu że wie co robi
    czyli MA owe "kwity" - i księgowy ów rachunek sprawdza
    czy jest FORMALNIE i RACHUNKOWO poprawny.
    Tyle...

    Owszem, tu i ówdzie patrzyli na mnie podejrzliwie kiedy na
    hasło "poda Pan dane, już wydrukujemy rachunek" wyciągałem
    gotowy ("wyliczony") i podpisany egzemplarz... no ale brali ;)
    Acha: na .podatki się wtedy jeszcze nie udzielałem :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)