  • 1. Data: 2005-11-03 09:28:16
    Temat: S.C likwidacja?
    Od: Mariusz <b...@i...pl>

    witam
    mam nastepujacy problem
    jestem w 2 osobowej spolce cywilnej na podatku ryczaltowym vatowiec
    mamy dwa osobne wpisy jeden nip /vat/
    jeden z wspolnikow odchodzi drugi ma zamiar dzialac w tej samej branzy
    dalej.
    jak to rozwiazac ,mamy sporo towaru /rozliczenie miedzy wspolnikami nie
    sprawia problemu nie ma sytuacji konfliktowej/
    co z towarem /fiskus/?
    co z dzialalnoscia? czy mozna sie jakos rozwiazac spolke bez zbednych
    problemow i kosztow?
    pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2005-11-03 09:39:27
    Temat: Re: S.C likwidacja?
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mamy dwa osobne wpisy jeden nip /vat/
    > jeden z wspolnikow odchodzi drugi ma zamiar dzialac w tej samej branzy

    Albo wymienić wspólnika (wtedy S.C. działa dalej pod tym samym NIP i z całym
    obciążeniem dotychczasowej S.C.), albo założyć własną firmę (na tym samym
    wpisie DG, ale z NIPem przedsiębiorcy, z własnym VAT) i S.C. może sprzedać
    towar do nowego przedsiębiorcy (jednego ze wspólników S.C.), a później się
    rozwiązać.
    Kwestia, co jest bardziej opłacalne, bo przy ryczałcie taka sprzedaż towaru
    nie musi być nazbyt kosztownym przedsięwzięciem, choć na pewno zrodzi nowy
    obowiązek podatkowy od tych wpływów za towar do S.C.

    To tak na szybko, ale może są lepsze rady?
    SIM