  • 1. Data: 2005-11-02 22:05:35
    Temat: naprawa samochodu - czesci + robocizna = 22% vat?
    Od: Hubert Sokolowski <w...@o...pl>

    Witam!

    Bylem dzis w warsztacie samochodowym gdzie wymienialem plyny
    i czesci w samochodzie, kupione w tym warsztacie. Na rachunku
    mam kwoty brutto zarowno za robocizne i czesci z naliczonym
    podatkiem VAT 22%. Wiem, ze jesli firma sprzedaje materialy
    budowlane razem z robocizna to za wszystko doliczany jest podatek
    VAT 7%. Czy ta regula nie dotyczy czesci i napraw samochodowych?

    pozdrawiam
    hs

  • 2. Data: 2005-11-05 12:55:39
    Temat: Re: naprawa samochodu - czesci + robocizna = 22% vat?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Nov 2005, Hubert Sokolowski wrote:

> [...]
    > budowlane razem z robocizna to za wszystko doliczany jest podatek
    > VAT 7%. Czy ta regula nie dotyczy czesci i napraw samochodowych?

    ...reguła że VAT jest taki jak na CAŁOŚĆ usługi ? - dotyczy.
    Na usługi "samochodowe" jest tyle co na częsci (22%) więc
    nie widzisz różnicy...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-11-14 17:23:26
    Od: Hubert Sokolowski <w...@o...pl>

    Dnia Sat, 05 Nov 2005 13:55:39 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > ...reguła że VAT jest taki jak na CAŁOŚĆ usługi ? - dotyczy.
    > Na usługi "samochodowe" jest tyle co na częsci (22%) więc
    > nie widzisz różnicy...
    aha, czyli w porzadku. czy moglbym prosic jeszcze o podanej numeru
    ustawy (czy czegos takiego), gdzie znajde informacje o tym,
    jaki jest VAT na jakie uslugi.
    dziekuje i pozdrawiam
    hs

  • 4. Data: 2005-11-14 20:52:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Nov 2005, Hubert Sokolowski wrote:

    > aha, czyli w porzadku. czy moglbym prosic jeszcze o podanej numeru
    > ustawy (czy czegos takiego), gdzie znajde informacje o tym,
    > jaki jest VAT na jakie uslugi.

    np. tu:
    http://podatki.pl/bap1.php/ra110304.htm

    ...i działa tak że jak nie jest zapiane do innej stawki wtedy
    stawka jest "podstawowa".
    *Większość* stawek jest w załączniku - ale nie dam głowy
    że wszystkie (część może być "luzem tu i ówdzie").

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)