  • 1. Data: 2005-06-01 12:27:10
    Temat: SC a nazwy w DG
    Od: "JT" <j...@o...pl>

    Witam
    Temat wałkowany ale ze mnie lama i nie moge znaleźć w googlach konkretnej informacji
    Opis:
    Rejestruję DG o nazwie XX
    Kolega tez rejestruje i nadaje nazwe YY
    Dochodzimy do wniosku że odrazu razem zaczniemy działać i spisujemy umowę spólki
    cywilnej o nazwie ZZ
    Urząd Statystyczny nadał REGON dla spółki
    Jednak w U.Skarbowym przy składaniu wniosku o nadanie NIPu wniosek nie został
    przyjety - poinformowano mnie że nazwy w dokumentach rejestrujących DG (kazdego
    ze wspolników) muszą byc identyczne jak nazwa spółki - w uzasadnieniu podano że
    gdyby tak zostało istaniałyby trzy podmioty jednocześnie.
    Zaskoczyło mnie to - gdyz o ile wiem to we wniosku o rejestracje dzialaności nie
    ma wogóle obowiązku podawania nazwy (wyszło na to ze musza być w urzedzie dwa
    wnioski o identycznych nazwach i pkd).
    Czy sa jakies przepisy regulujące tego typu sytuację?

    Pozdrawiam
    JT

  • 2. Data: 2005-06-03 07:48:04
    Temat: Re: SC a nazwy w DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Jun 2005, JT wrote:

> [...]
    >+ ze wspolników) muszą byc identyczne jak nazwa spółki - w uzasadnieniu podano że
    >+ gdyby tak zostało istaniałyby trzy podmioty jednocześnie.

    Mnie też. Pobudzam wątek do życia :)

    >+ Czy sa jakies przepisy regulujące tego typu sytuację?

    Przepisy są porąbane :[
    W ustawie o swobodzie DG np. jest wyraźny zapis iż "przedsiębiorca
    jest identyfikowany przez NIP" (art. 16).
    Jednocześnie spółka cywilna NIE JEST przedsiębiorcą - a ma NIP.

    Który NIP ma podać przedsiębiorca jeśli pisze pismo dotyczące S.C. ?
    :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)