  • 1. Data: 2005-06-01 12:03:02
    Temat: wynajem mieszkania w ramach dzialalnosci gospodarczej??? (dlugie)
    Od: "mo" <s...@p...onet.pl>

    Wraz z małżonką, z którą posiadam wspólnotę majątkową, zamierzamy kupić
    spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu w celu wynajmowania go. Zakup będzie
    sfinansowany w 20% ze środków własnych, a w 80% z bankowego kredytu
    hipotecznego.
    Następnie zamierzam założyć działalność gospodarczą polegającą między innymi na
    wynajmowaniu tego spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu. W późniejszym
    terminie zamierzamy również przekształcić to spółdzielcze własnościowe prawo do
    lokalu w mieszkanie hipoteczne.
    W związku z powyższym mam następujące pytania:
    1.czy odsetki od kredytu będą stanowić dla mnie koszt uzyskania przychodu
    2.czy wydatki poniesione na remont i wyposażenie tego mieszkania - elementy o
    wartości poniżej 3,500 PLN jak np. farby, meble itd. - będą stanowić dla mnie
    koszt uzyskania przychodu
    3.czy amortyzacja tego spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu /
    mieszkania hipotecznego będzie stanowić dla mnie koszt uzyskania przychodu
    4.czy wydatki związane z kupnem (koszty notarialne, prowizja bankowa,
    obowiązkowe ubezpieczenie, obowiązkowa wycena nieruchomości itd.) będą stanowić
    dla mnie koszt uzyskania przychodu czy powiększą wartość lokalu podlegającą
    amortyzacji