  • 1. Data: 2009-12-05 21:49:59
    Temat: ŚT bez faktury
    Od: "Piotr" <h...@s...com>

    Witam,

    1os.DG+VAT
    Chciałbym wprowadzić do EŚT wykorzystywany w DG prywatny komputer, który to
    kupiłem przed założeniem DG i nie posiadam już faktury za niego.
    Jako że korzystam z Małej Księgowości - karze mi tam podać numer dokumentu
    nabycia - i co w takim przypadku powinienem zrobić?
    A drugie to jak określić jego wartość i to udokumentować?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2009-12-05 22:27:23
    Temat: Re: ŚT bez faktury
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Piotr wrote:
    > Witam,
    >
    > 1os.DG+VAT
    > Chciałbym wprowadzić do EŚT wykorzystywany w DG prywatny komputer, który to
    > kupiłem przed założeniem DG i nie posiadam już faktury za niego.

    Może spróbuj pozyskac duplikat.

    > Jako że korzystam z Małej Księgowości - karze mi tam podać numer dokumentu
    > nabycia - i co w takim przypadku powinienem zrobić?
    > A drugie to jak określić jego wartość i to udokumentować?

    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    Art. 22g ustęp 8

    Piotrek

  • 3. Data: 2009-12-05 23:14:59
    Od: "Piotr" <h...@s...com>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości :

    > Może spróbuj pozyskac duplikat.

    a ile czasu wstecz można się starać o taki duplikat?

    Piotr

  • 4. Data: 2009-12-06 09:07:21
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Piotr wrote:
    > a ile czasu wstecz można się starać o taki duplikat?

    Nie ma ograniczenia czasowego na "staranie się".

    Natomiast ile czasu wystawca ma obowiązek przechowywać FV to chyba wiesz
    najlepiej, skoro jesteś na VAT-cie. ;-)

    Piotrek

  • 5. Data: 2009-12-08 08:17:24
    Od: "Piotr" <h...@s...com>

    Witam,

    No dobrze a teraz kolejny klops: chciałbym wprowadzić do EŚT drukarkę/fax
    którą dostałem przed założeniem DG i na którą oczywiście nie mam
    faktury/paragonu i niestety nie mam możliwości dostania duplikatu takiego
    dokumentu.

    Ktoś podpowie?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2009-12-08 08:36:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotr wrote:

> [...]
    > drukarkę/fax którą dostałem przed założeniem DG i na którą oczywiście
    > nie mam faktury/paragonu i niestety nie mam możliwości dostania

    Dlaczego uważasz, że artykuł podany w pierwszej
    odpowiedzi nie będzie miał zastosowania?

  • 7. Data: 2009-12-08 09:33:07
    Od: "Piotr" <h...@s...com>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości

    > Dlaczego uważasz, że artykuł podany w pierwszej
    > odpowiedzi nie będzie miał zastosowania?

    No niby czytałem że mogę sam dokonać tej wyceny na określonych warunkach,
    tyle że technicznie sam program MK z RP wciąż obowiązkowo każe podać mi
    numer dokumentu nabycia.

    Piotr

  • 8. Data: 2009-12-08 10:00:53
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotr wrote:

    > No niby czytałem że mogę sam dokonać tej wyceny na określonych
    > warunkach, tyle że technicznie sam program MK z RP wciąż obowiązkowo
    > każe podać mi numer dokumentu nabycia.

    To nadaj swojej wycenie jakiś numer i wpisz go.

  • 9. Data: 2009-12-08 22:50:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Dec 2009, Piotr wrote:

    > tyle że technicznie sam program MK z RP wciąż obowiązkowo każe podać mi
    > numer dokumentu nabycia.

    ...ale chyba nie oczekujesz naprawienia błędu w programie (tak, błędu,
    skoro nie pozwala *prawidłowo* opisać faktycznego zdarzenia gospodarczego)
    na drodze prawnej?
    Po prawdzie czasem można odnieść wrażenie, że zdarza się takie
    domniemanie np. posłom, ale wersja dla maluczkich może nie działać :D
    Skoro przepis przewiduje wyznaczenie WP *nie* na podstawie dowodu
    nabycia, to cóż poradzić.
    Chyba na wydruku ręcznie dopisać? ;)
    W końcu rozporządzenie właśnie wwydruki (dla KPiR!) stawia "wyżej",
    jako jedyne prawidłowe dokumenty o walorach archiwalnych (każąc
    je okresowo sporządzać).
    Druga wersja: wprowadzić numerowanie wycen, zakazu nie ma :|
    (WYG2008/12/01 - pierwsza wycena *na* grudzień 2008, WYG2008/12/02
    druga wycena...). Nadal nie dowody nabycia, ale jak ktoś chce
    "z numerkiem" to dostanie ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2009-12-09 00:16:12
    Od: "Szerr" <s...@g...pl>

    Piotr <h...@s...com> napisał(a):

    > No niby czytałem że mogę sam dokonać tej wyceny na określonych warunkach,
    > tyle że technicznie sam program MK z RP wciąż obowiązkowo każe podać mi
    > numer dokumentu nabycia.

    Nie sądzę, że musi być numer. Wpisz tam tekst, np. "wycena własna" i powinno
    działać.