  • Data: 2002-10-16 13:29:48
    Temat: ŚT (było: Spis z natury)
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 16 Oct 2002, ppinq wrote:
    [...]
    >+ Może głupie pytanie

    Alez nie - sam miałem podobne wątpliwości raz czasu.
    I dla porządku - wcale status "takiego środka" nie jest
    dla mnie jasny, ale:

    >+ - czy można nie ujmować w tych wszystkich
    >+ spisach i ewidencjach starego kompa, na którym będę pracować ?

    IMO mozna.

    >+ Na razie nie chciałbym go wciągać do DG, ale nie wiem czy
    >+ nie znajdzie się na to "jakiś paragraf" i ktoś się do tego
    >+ nie przyczepi.

    To mu zaproponujesz pojęcie "nieujawnionych środków trwałych"
    - zadaj podobne pytanie googlowi, kiedyś potknąłem się
    o wyrok NSA który uzywał tego terminu.
    A w takim układzie ryzykujesz niewiele: przymusowe uznanie
    za ŚT oznacza tylko stratę amortyzacji pomimo ew. konieczności
    zapłacenia 10% wartości w razie sprzedaży po zamknieciu DG :)
    Zastrzegam że *większość* grupowiczów zazwyczaj uznawała
    że nie ma podstaw do czepiania się o używanie "osobistego"
    sprzętu w DG i to powyżej jest jedynie awaryjną ściezką
    odwrotu :)

    Pozdrowienia, Gotfryd