  • 1. Data: 2002-10-15 10:57:23
    Temat: Spis z natury
    Od: "ND" <n...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich,

    Rozpoczynam niedlugo jednoosobowa DG (usługowa) i bede prowadził KPiR. Jako
    ze jest to moj start w tej dziedzinie, nie za bardzo wiem jak sporzadzic
    remanent poczatkowy. Czy pierwsza pozycja w ksiedze musi byc ramanent i czy
    moze on wynosic 0 zł (zero)? Co ewentualnie moge/powinienem/musze uwzglednic
    w tym spisie?

    Za wszelkie wyjasnienia bede wdzieczny.

    Pozdrawiam,
    --
    Norbert Dabrowski
    n...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2002-10-15 14:21:39
    Temat: Re: Spis z natury
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Oct 2002, ND wrote:
    [...]
    >+ Czy pierwsza pozycja w ksiedze musi byc ramanent

    Powinien; Ponieważ znam takiego co nie wpisał :> to wiem
    że wpisane musi być. Od biedy nie na pierwszej pozycji :]
    a nawet nie w rubryce - ale wpisac by należało.

    >+ i czy moze on wynosic 0 zł (zero)?

    Nie widać przeciwwskazań, IMHO.

    >+ Co ewentualnie moge/powinienem/musze uwzglednic
    >+ w tym spisie?

    Możesz zajrzeć do rozp. ds. KPiR którego adres już dziś
    raz podawałem ? (na MofNecie, na przykład).
    Na pewno - to, co jest "twoje osobiste" a co chcesz
    przeznaczyć na towary handlowe. Oczywiście na "towar
    handlowy" nalezy mieć rachunek lub fakturę ! - ew.
    "jakoś" (spadek ?? 500 talerzyków porcelanowych po
    babci... ;>) udokumentowane... i wycenione (o ile nie
    ma rachunku).
    ŚT nie - bo te "zaliczasz" do EŚT i z niej dopiero
    amortyzujesz - czyli *nie* w remanencie.
    O wyposażeniu poszukaj opinii Orki: jakoś to ujęła "dla
    tow.handl. i ŚT jest podstawa prawna, a dla wyposażenia
    nic nie napisali" - inaczej mówiąc, niby zakazu nie ma
    - ale jak ci przyjdzie kłócić się z US... IMHO szkoda
    fatygi, śrubokręty i inne takie zostaw jako "osobiste" :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-10-16 07:29:01
    Od: "ND" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > - ale jak ci przyjdzie kłócić się z US... IMHO szkoda
    > fatygi, śrubokręty i inne takie zostaw jako "osobiste" :)

    Wielkie dzieki,

    Pozdrawiam,
    --
    Norbert Dabrowski
    n...@p...onet.pl

  • 4. Data: 2002-10-16 11:37:25
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

> [...]
    >- ale jak ci przyjdzie kłócić się z US... IMHO szkoda
    >fatygi, śrubokręty i inne takie zostaw jako "osobiste" :)

    Może głupie pytanie - czy można nie ujmować w tych wszystkich
    spisach i ewidencjach starego kompa, na którym będę pracować ?
    Na razie nie chciałbym go wciągać do DG, ale nie wiem czy
    nie znajdzie się na to "jakiś paragraf" i ktoś się do tego
    nie przyczepi.

    pozdrawiam
    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 5. Data: 2002-10-16 13:29:48
    Temat: ŚT (było: Spis z natury)
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Oct 2002, ppinq wrote:
    [...]
    >+ Może głupie pytanie

    Alez nie - sam miałem podobne wątpliwości raz czasu.
    I dla porządku - wcale status "takiego środka" nie jest
    dla mnie jasny, ale:

    >+ - czy można nie ujmować w tych wszystkich
    >+ spisach i ewidencjach starego kompa, na którym będę pracować ?

    IMO mozna.

    >+ Na razie nie chciałbym go wciągać do DG, ale nie wiem czy
    >+ nie znajdzie się na to "jakiś paragraf" i ktoś się do tego
    >+ nie przyczepi.

    To mu zaproponujesz pojęcie "nieujawnionych środków trwałych"
    - zadaj podobne pytanie googlowi, kiedyś potknąłem się
    o wyrok NSA który uzywał tego terminu.
    A w takim układzie ryzykujesz niewiele: przymusowe uznanie
    za ŚT oznacza tylko stratę amortyzacji pomimo ew. konieczności
    zapłacenia 10% wartości w razie sprzedaży po zamknieciu DG :)
    Zastrzegam że *większość* grupowiczów zazwyczaj uznawała
    że nie ma podstaw do czepiania się o używanie "osobistego"
    sprzętu w DG i to powyżej jest jedynie awaryjną ściezką
    odwrotu :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-10-16 19:07:52
    Temat: Re: ŚT (było: Spis z natury)
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >To mu zaproponujesz pojęcie "nieujawnionych środków trwałych"

    Ojoj... brzmi bardzo groźnie

> [...]
    >za ŚT oznacza tylko stratę amortyzacji pomimo ew. konieczności
    >zapłacenia 10% wartości w razie sprzedaży po zamknieciu DG :)

    A... więc o to chodzi - no to chyba nie jest źle :-)

    >Zastrzegam że *większość* grupowiczów zazwyczaj uznawała
    >że nie ma podstaw do czepiania się o używanie "osobistego"
    >sprzętu w DG i to powyżej jest jedynie awaryjną ściezką
    >odwrotu :)

    Logicznie rzecz biorąc to tak powinno być, chociaż zdaję sobie
    sprawę, że logika nie jest w tych sprawach najlepszym kryterium.
    THX - dobrze na wszelki wypadek wiedzieć, że jest jakiś sposób.

  • 7. Data: 2002-10-17 19:03:32
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik ppinq napisał:

> [...]
    Nie 10% wartości (tyle płaci się od remanentu likwidacyjnego, który nie
    obejmuje ŚT) a podatek wg skali - jest to normalny dochód z działalności
    gospodarczej, nawet po jej zamknięciu. Trzeba nawet złożyć PIT-5.

    > A... więc o to chodzi - no to chyba nie jest źle :-)
    Jest gorzej...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2002-10-17 19:16:10
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Oct 2002, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik ppinq napisał:
    [...]
    >+ >>zapłacenia 10% wartości w razie sprzedaży po zamknieciu DG :)
    >+ Nie 10% wartości (tyle płaci się od remanentu likwidacyjnego, który nie
    >+ obejmuje ŚT) a podatek wg skali

    A oczywiście. Dla porządku - głupotę napisałem ja, nie pping,
    myślami będąc przy remanencie o który pytał :]

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-10-17 19:19:14
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:

    > A oczywiście. Dla porządku - głupotę napisałem ja, nie pping,
    > myślami będąc przy remanencie o który pytał :]

    Sorry pping :-) Przykazanie cięcia watków tak mam we krwi że czasem
    przesadzam :-)))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2002-10-17 21:24:47
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >Sorry pping :-) Przykazanie cięcia watków tak mam we krwi że czasem
    >przesadzam :-)))

    Nic nie szkodzi :)
    Jako że obecnie raczej otwieram DG, a nie zamykam to
    tematu nie drążę :)))

    poz.PinQ