  • 1. Data: 2004-04-24 21:25:55
    Temat: SZJ jako wartosc niematrialna i prawna.
    Od: "JT" <j...@o...pl>

    Witam wszystkich!

    Mam pytanie:
    Firma wdraża system zarządzania jakością (ISO 9001:2000) mniemam iż po
    zakończeniu wdrożenia i uzyskaniu przez firme certyfikatu jakości należy ująć
    to jako wartość niematerialną i prawną - pytanie moje jest następujące - czy
    szkolenia pracowników w zakresie "Aditora Wewnętrznego" mogę wliczyć do
    wartości początkowej? Wszak wraz ze zwolnieniem pracownika ta wartość chyba by
    spadła - nie mam rozeznania w tym temacie, nie jestem też księgowym więc licze
    na wyrozumiałość i pomoc.

    Pozdrawiam
    JT

  • 2. Data: 2004-04-25 11:25:26
    Temat: Re: SZJ jako wartosc niematrialna i prawna.
    Od: "boulix" <b...@g...pl>

    A dlaczego ISO chcesz ująć jako WNiP. Nie nabyłeś, moim zdaniem, żadnego
    prawa majątkowego nadajacego się do gospodarczego wykorzystania. Nie jest to
    też Know How. ISO to jedynie zaświadczenie że w twojej firmie zostały
    wdrożone pewne procedury i spełniasz warunki okreslone w ISO. I co
    najważniejsze: certyfikatu ISO nie mozesz, nawet teoretycznie, sprzedać.

  • 3. Data: 2004-04-25 18:06:21
    Od: j...@o...pl

> [...]
    > wdrożone pewne procedury i spełniasz warunki okreslone w ISO. I co
    > najważniejsze: certyfikatu ISO nie mozesz, nawet teoretycznie, sprzedać.

    Owszem, sprzedać nie mogę osobno, ale jesli sprzedałbym całą firmę to
    przypuszczam że razem z certyfikatem. Co do wykorzystania gospodarczego to
    chyba jednak wykorzystuję, skoro informację o certyfikacji jak równiez logo
    firmy certyfikującej umieszczam na firmówkach, folderach czy stronie www.

    Nie mam z tym żadnego doświadczenia ale chyba są osoby na Grupie, które w
    firmach takowy certyfikat mają - bordzo więc prosze o podzielenie się
    doświadczeniami.

    Pozdrawiam:
    JT

  • 4. Data: 2004-04-26 05:57:11
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Nie mam z tym żadnego doświadczenia ale chyba są osoby na Grupie, które w
    > firmach takowy certyfikat mają - bordzo więc prosze o podzielenie się
    Hmmm z pewnych doswiadczen powiem jedno:

    banki takie WNiP traktuja jako balonik powiekszajacy sztucznie sume
    bilansowa - bo:
    prawdopodobnie zwiekszysz WNiP i kapitaly wlasne?

    Pozdrawiam
    LG

  • 5. Data: 2004-04-26 07:18:40
    Od: "ana" <a...@j...com.pl>

    Użytkownik "boulix" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wdrożone pewne procedury i spełniasz warunki okreslone w ISO. I co
    > najważniejsze: certyfikatu ISO nie mozesz, nawet teoretycznie, sprzedać.

    A ja mam pytanie, czy koszty związane z wdrożeniem sysytemu można zaliczać
    do KUP, bo gdzieś mi się obiło o uszy, że nie jest to kosztem up.