  • 1. Data: 2004-04-24 19:00:39
    Temat: Błedny PIT-11 - co z zeznaniem rocznym?
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Witam!
    No więc okazało się, że PIT-11 wystawiony przez pracodawcę jest błędny -
    pracodawca nie odliczał kosztów uzyskania. Czy w związku z tym mogę w
    zeznaniu rocznym umieścić koszty w wysokości wynikającej z ustawy, czy też
    wpierw żądać od pracodawcy nowego PIT-11? Pani w US twierdzi, że PIT-11 jest
    najważniejszy i nie moge wpisywać innych kwot niż wynikające z niego.

    Pzdr,
    BaLab

  • 2. Data: 2004-04-24 20:08:04
    Temat: Re: Błedny PIT-11 - co z zeznaniem rocznym?
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    BaLab wrote:

> [...]
    > najważniejszy i nie moge wpisywać innych kwot niż wynikające z niego.

    pit-11 z umowy o pracę? pracujesz tylko u tego pracodawcy , czy jeszcze
    gdzieś indziej?
    pacowałeś przez cały rok?

  • 3. Data: 2004-04-24 20:21:54
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "poilkj" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości

    > pit-11 z umowy o pracę? pracujesz tylko u tego pracodawcy , czy jeszcze
    > gdzieś indziej?
    > pacowałeś przez cały rok?

    Wiem do czego dążysz - czy pracodawca miał obowiązek odliczać czy nie. Otóż
    miał, bo pracowałem przez cały rok u tego samego pracodawcy. Dlatego zadałem
    pytanie, które powtarzam:

    Co zrobić, gdy pracodawca źle obliczał zaliczki nie wykazując kosztów (które
    się należały) w PIT-11 (ani nie odliczając co miesiąc). Czy mogę je sobie ot
    tak wykazać na PIT-37 czy też najpierw żądać korekty PIT-11 (i wysokości
    całorocznych zaliczek) i później korygować swoje zeznanie roczne???

    Pzdr,
    BaLab

  • 4. Data: 2004-04-24 20:24:16
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > Wiem do czego dążysz - czy pracodawca miał obowiązek odliczać czy nie.
    Otóż
    > miał, bo pracowałem przez cały rok u tego samego pracodawcy.

    Dodam: i tylko u niego (plus inne źródła, jak DG).

    Pzdr,
    BaLab

  • 5. Data: 2004-04-25 08:10:56
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "BaLab" <b...@p...com> wrote in message
> [...]
    > tak wykazać na PIT-37 czy też najpierw żądać korekty PIT-11 (i wysokości
    > całorocznych zaliczek) i później korygować swoje zeznanie roczne???

    wystarczy prawidłowo wpisać w rozliczeniu rocznym. Nie trzeba korygować
    PIT-11. Pracodawca wpisał te koszty, które wziął pod uwagę przy obliczaniu
    zaliczki a PDOF.

    Magda

  • 6. Data: 2004-04-26 06:57:47
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    (które
    > się należały) w PIT-11 (ani nie odliczając co miesiąc). Czy mogę je sobie

    Mozesz.
    Jesli masz wyzsze faktyczne KUP niz te wykazane w PIT 11 wyliczone wg
    wskazan ustawy (np. suma wartosci biletów miesiecznych) to wpisujesz koszty
    realne tez nie patrzac sie na to co w picie11.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5