  • 1. Data: 2004-04-25 00:34:17
    Temat: czy dobrze zaksiegowalem
    Od: "elvenbow" <e...@w...pl>

    KPIR, VAT, uslugi internetowe

    w poprzednim roku zarejestrowalem kilka domen internetowych (oplata za rok z
    gory), ktore

    - bezposrednio wpisalem w kolumne POZOSTALE WYDATKI,
    - VAT potraktowalem jako naliczony (wpis do rejestru)
    - domeny te ma sie rozumiec pomniejszyly dochod
    - nie przyniosly zadnego przychodu
    - wygasly - wrocily do puli NASK

    Obawiam sie ze podczas kontroli inspektor bedzie mial watpliwosci co do
    stosownosci wliczania tych domen w koszty. Czy moje obawy sa uzasadnione?
    Jesli tak - co mam teraz zrobic by spac spokojnie i nie obawiac sie US.

    Czy konieczne bylo wpisywanie tych domen w Ewidencje wartosci
    niematerialnych i prawnych? Nie zrobilem tego ;)

    pozdrawiam,
    elvenbow

  • 2. Data: 2004-04-25 07:31:46
    Temat: Re: czy dobrze zaksiegowalem
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia nie 25. kwietnia 2004 02:34 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane elvenbow:

> [...]
    > - VAT potraktowalem jako naliczony (wpis do rejestru)
    > - domeny te ma sie rozumiec pomniejszyly dochod

    No dobra, pytanie tylko czy miały jakiś związek z podejmowaną działalnością.
    Przecież mogłeś ponieść inwestycję, która się nie zwróciła. Np. kupić
    wiertarkę jeśli prowadzisz przedsiebiorstwo wiercące dziury. A że nie było
    zamówienia na dziury....

    Powiedzmy, jeśli kupiłeś domenę www.dziki-sex.pl a nie jesteś Agencją
    Towarzyską albo Poradnią Przedmałżeńską, to może się to wydawać
    niewłaściwe. Ale jeśli jesteś Agecją, to już nie Twoja wina, że panienki
    zamieszczone na tej wuwie nie przyciągnęły klientów i domena się nie
    zwróciła.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2004-04-25 11:12:00
    Od: "elvenbow" <e...@w...pl>

> [...]
    > Przecież mogłeś ponieść inwestycję, która się nie zwróciła. Np. kupić
    > wiertarkę jeśli prowadzisz przedsiebiorstwo wiercące dziury. A że nie było

    uff - czuję się lepiej - moja działalność to usługi internetowe,
    przetwarzanie danych - tworzenie stron www itp...

    pozdrawiam,
    elvenbow