  • 1. Data: 2002-06-10 03:09:48
    Temat: Samochod matki do DG...
    Od: ".:s" <s...@s...p.lodz.pl>

    Witam!

    Uruchomilem 8 maja wlasna DG. Nie mam wlasnego pojazdu, wiec
    jezdze autem matki.
    PYTANIE: czy moge wliczac w koszty paliwo, ktore zakupuje na przejazdy
    sluzbowe?
    Jesli nie, to co musze zrobic, aby moc wliczac uzytkowanie pojazdu
    matki w koszty?

    dziekuje!
    .:s

  • 2. Data: 2002-06-10 05:47:05
    Temat: Re: Samochod matki do DG...
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    Jesli to jest samochód osobwy to tak - wg ewidencji przebiegu pojazdu -
    dajesz w koszty wszystkie poniesione wydatki zwiazane z samochodem - bez
    amortyzacji :-(

  • 3. Data: 2002-06-10 06:23:02
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pulsar" <p...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Jesli to jest samochód osobwy to tak - wg ewidencji przebiegu pojazdu -
    > dajesz w koszty wszystkie poniesione wydatki zwiazane z samochodem - bez
    > amortyzacji :-(

    nie wiem czy nie musisz wykazac przychodu w naturze z tytulu yzywania nie
    swojego samochodu

    jacek>

  • 4. Data: 2002-06-10 07:44:27
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    Uzytkownik ".:s" <s...@s...p.lodz.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > sluzbowe?
    > Jesli nie, to co musze zrobic, aby moc wliczac uzytkowanie pojazdu

    Tak, ja tez tak przez m-c robilem. Musisz spisac z mama umowe wynajecia
    samochodu, co bedzie dla Twojej mamy przychodem, a dla Ciebie kosztem, który
    wrzucasz w kilometrówke.
    Wystarczy ze bedzie to np 100zl, inaczej US moze ci policzyc wg stawek z
    dowolnego auto-komisu :-(

    --
    << Arkadiusz Piotrowski <---------> e-mail: i...@a...com.pl >>
    << ICQ: 10304552 <---------> SMS Plus GSM: +48607550438 >>

  • 5. Data: 2002-06-10 16:55:27
    Od: ".:s" <s...@s...p.lodz.pl>

    On Mon, 10 Jun 2002 09:44:27 +0200, "Arkadiusz Piotrowski"
    <a...@p...com.pl> wrote:

> [...]
    >samochodu, co bedzie dla Twojej mamy przychodem, a dla Ciebie kosztem, który
    umowe raz, czy co jakis czas?
    A czy faktury za paliwo wkladam w koszty?

    .:s

  • 6. Data: 2002-06-10 21:05:23
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    Użytkownik ".:s" <s...@s...p.lodz.pl> napisał w wiadomości

    > umowe raz, czy co jakis czas?
    > A czy faktury za paliwo wkladam w koszty?

    wystarczy raz, to się nazywa umowa użyczenia czy jakoś tak.. jak chcesz mogę
    ci przeskanować wzór (na priv proszę).
    Faktury brutto wrzucasz w "kilometrówkę", czyli w ewidencje przebiegu
    pojazdu.

  • 7. Data: 2002-06-13 11:00:42
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Musisz prowadzić ewidencję przebiegu pojazdu. Zapisujesz tam ilośc
    przejechanych kilometrów razy stawka aktualna(w jednej tabeli) i wszystkie
    wydatki poniesione w kwocie brutto (VATu nie odliczasz). Paliwo, części,
    ubezpieczenie.
    Na koniec miesiąca sumujesz obie tabele i wpisujesz mniejszą kwote. (to tak
    w uproszczeniu)
    Ewidencję taką możesz kupić w każdej podatkowej księgarni. Zwykle na końcu
    są dokładne opisy.
    A matka ma przychód z tytułu najmu samochodu. I musi się z tego rozliczać i
    ująć w zeznaniu rocznym.

    WS

  • 8. Data: 2002-06-19 11:20:10
    Od: leh <l...@...pl>

    "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl> skribis:

    >Tak, ja tez tak przez m-c robilem. Musisz spisac z mama umowe wynajecia
    >samochodu, co bedzie dla Twojej mamy przychodem, a dla Ciebie kosztem, który
    >wrzucasz w kilometrówke.

    A nie moze to byc np. uzyczenie ?

    Pozdrawiam, Leh
    --