  • 1. Data: 2002-06-25 12:10:22
    Temat: Samochod poraz n-ty :)
    Od: "sebasto" <s...@t...pl>

    Witam

    Pytania dotyczą osobowego samochodu prywatnego wykorzystywanego w
    działalności gospodarczej ( rozliczenie za pomocą ewidencji przebiegu
    pojazdu )

    1. Jezeli od napraw przeglądów i części odliczam sobie vat to wrzucam je do
    ewidencji zakupów vat ? ( niby oczywiste ale chciałem sie upewnic )

    2. Rozumiem tez że nie wrzucam ich do KPiR bezpośrednio tylko kwote netto
    wpisuje do ewidencji przebiegu ( tak jak paliwo ) ?

    3. Z waszej praktyki, jakie zakupy "samochodowe" można sobie wrzucic w
    koszty, np. wiem ze radia do samochodu nie można, a co np z oponami czy
    akumulatorem lub bagażnikiem dachowym ?

    pozdrwiam

    Sebasto

  • 2. Data: 2002-06-25 14:14:08
    Temat: Re: Samochod poraz n-ty :)
    Od: "Piotr Stróżyna" <p...@s...com.pl>

    > 3. Z waszej praktyki, jakie zakupy "samochodowe" można sobie wrzucic w
    > koszty, np. wiem ze radia do samochodu nie można, a co np z oponami czy
    > akumulatorem lub bagażnikiem dachowym ?

    Opony - jak najbardziej, bagaznik dachowy - zalezy, czy jego uzytkowanie
    zwiazane jest z prowadzona DG. Co do radia - sprawa sliska, ale jezeli
    wykonywane sa kursy na dalekich trasach i/lub nocne, to radio niewatpliwie
    podnosi bezpieczenstwo jazdy. Mozna sie z urzedem spierac.

    --
    Piotr Stróżyna