  • 1. Data: 2002-06-25 08:27:49
    Temat: Zmiana formy opodatkowania: karta > zasady ogólne
    Od: "Tomek Stawarz" <t...@o...pl>

    Witam

    Ponawiam pytanie bo poprzednio wynikło nieporozumienie,
    pisząc ryczałt miałem na myśli ryczałt kwotowy (karta podatkowa)
    a nie procentowy (ryczałt od przychodów ewidencjonowanych).

    Zastanawiam się jak wygląda sprawa gdy osoba prowadząca DG.
    zmienia formę opodatkowania z ryczałtu kwotowego (karta podatkowa)
    na opodatkowanie na zasadach ogólnych (KPiR).
    Prowadząc wcześniej działalność nie zajmowała się takimi sprawami jak:
    - ewidencja wyposażenia,
    - ewidencja ŚT,
    - ewidencja przebiegu samochodów prywatnych używanych do celów DG,
    teraz natomiast wszystko to musi robić.
    I tu mam wątpliwości:
    - czy wyposażenie sprzed KPiR może wycenić i wprowadzić do EW
    i 'wrzucić w koszty (wprowadzenie do DG),
    - czy może wprowadzić do DG prywatny samochód dostawczy (Żuk),
    wycenić go i amortyzować (jednorazowo (<3500) lub wg stawki (>3500)),
    - czy może wprowadzić do EW lub ŚT swój prywatny komputer
    i również go amortyzować ?

    Pozdrawiam, Tomek

  • 2. Data: 2002-06-26 06:37:59
    Od: "Sławomir Firek" <k...@p...net.pl>

    Użytkownik "Tomek Stawarz" <t...@o...pl> napisał w wiadomości:

> [...]

    > I tu mam wątpliwości:
    > - czy wyposażenie sprzed KPiR może wycenić i wprowadzić do EW
    > i 'wrzucić w koszty (wprowadzenie do DG),

    nie można - jak sam piszesz - karta podatkowa, jest to forma zryczałtowana
    podatku i obejmuje takie koszty (przynajmniej teoretycznie),
    ale zawsze jest jakieś wyjście i coś można uratować (to już ew. na priv.)

> [...]
    > wycenić go i amortyzować (jednorazowo (<3500) lub wg stawki (>3500)),
    > - czy może wprowadzić do EW lub ŚT swój prywatny komputer

    zawsze można wprowadzić "prywatne rzeczy" do firmy, w tym przypadku
    robisz OT - dla niewtajemniczonych, druczek przekazania środka trwałego
    do użytkowania - i na tej podstawie amortyzujesz jednorazowo, lub zgodnie
    z przepisami, rozkładasz to na raty

    > Pozdrawiam, Tomek

    również pozdrawiam
    Sławek