  • 1. Data: 2004-05-18 08:56:15
    Temat: Samochód pracownika a ZUS
    Od: "Juli" <j...@w...pl>

    Czy jesli przyznam pracownikowi ekwiwalent za uzywanie jego samochodu w
    firmie to bedzie to wchodzilo w podstawie wymiaru skladek na ubezpieczenia
    spoleczne?
    Zgodnie z uopdf art.21 par 13 taki ekwiwalent jest zwolniony od podatku
    dochodowego, ale nie wiem jak to z ZUS?

  • 2. Data: 2004-05-18 09:51:14
    Temat: Re: Samochód pracownika a ZUS
    Od: "j23" <N...@s...com.pl>

    Użytkownik "Juli" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > spoleczne?
    > Zgodnie z uopdf art.21 par 13 taki ekwiwalent jest zwolniony od podatku

    Z tego co sie orientuje to jest dokladnie na odwrot - takie swiadczenie jest
    zwolnione z ZUS, ale za to opodatkowane podatkiem dochodowym...

  • 3. Data: 2004-05-18 12:40:27
    Od: "Juli" <j...@w...pl>

    Wlasnie mam w tej sprawie watpliwosc - co do podatku to jest pewna
    niejasnosc, ale na korzysc pracodawcy. Czy mozesz mi pokazac jakis przepis
    mowiacy o zwolnieniu z ZUS?

  • 4. Data: 2004-05-18 15:28:31
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > Wlasnie mam w tej sprawie watpliwosc - co do podatku to jest pewna
    > niejasnosc, ale na korzysc pracodawcy. Czy mozesz mi pokazac jakis przepis
    > mowiacy o zwolnieniu z ZUS?
    Weź mi wytłumacz co dla pracodawcy jest korzystniejsze? zapłacić np.100 zł
    ryczałtu pracownikowi czy 81 zł ryczałtu pracownikowi a 19 podatku do US bo
    nie bardzo łapię.

    --
    PawełJ