  • 1. Data: 2004-05-17 21:35:24
    Temat: zakup uzywanego samochodu osobowego na firme
    Od: "MB" <m...@i...pl>

    Witam,
    w związku z tymi sławnymi już zmianami przepisów w zakresie samochodów
    kupowanych przez firmę mam bardzo konkretny problem.
    Osoba fizyczna chce sprzedac samochod osobowy za kwotę 40 tys. Prowadząc sp.
    z o.o. chciałbym ten samochod kupić na firmę. I tu pojawia się konkterny
    problem (chyba, że się mylę). Otoż powiedziano mi w firmie leasingowej, że
    oni potrzebują fakturę VAT, aby mi to sprzedać. Jedynym rozwiązaniem jest
    przepuszczenie tego samochodu przez komis, ale wtedy do 40 tys. dochodzi 22%
    vatu. Mimo odliczenia 50% Vat staje się ta oferta mniej atrakcyjna.
    Czy jest jakaś alternatywna opcja umożliwiająca zakupienie samochodu
    osobowego od osoby fizycznej na firmę?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2004-05-18 04:35:03
    Temat: Re: zakup uzywanego samochodu osobowego na firme
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    Chyba nie ma. Osoba fizyczna nie wystawi ci faktury VAT.
    Zostaje ci szukać samochodu uzywanego w firmie.

    --
    PawełJ

  • 3. Data: 2004-05-18 07:37:10
    Od: "marcin" <m...@m...com.pl>

    > Chyba nie ma. Osoba fizyczna nie wystawi ci faktury VAT.
    > Zostaje ci szukać samochodu uzywanego w firmie.

    ale jesli chce samochod kupic za gotowke, to chyba nic nie stoi na
    przeszkodzie ?

    myle sie ?

    pozdr
    marcin