  • 1. Data: 2002-06-21 10:58:10
    Temat: Samochód prywatny i odliczanie Vat
    Od: "Remigiusz Morawiecki" <r...@t...com.pl>

    Witam,

    Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Wykorzystuje samochód
    prywatny prowadząc ewidencję przebiegu pojazdu. Zatem w koszty wrzucam
    paliwo, przeglądy itp.
    Moje pytanie brzmi: Czy mogę odliczyć podatek Vat od kosztów przeglądów i
    części zamiennch w ramach ewidencji przebiegu pojazdu ? Bo wiem że od paliwa
    na pewno nie, ale co z pozostałymi materiałami eksploatacyjnymi (oleje,
    filtry itp).

    Dzięki za odpowiedź, pozdrawiam,
    Remek.

  • 2. Data: 2002-06-21 12:48:12
    Temat: Re: Samochód prywatny i odliczanie Vat
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Remigiusz Morawiecki wrote:

> [...]
    > paliwa
    > na pewno nie, ale co z pozostałymi materiałami eksploatacyjnymi (oleje,
    Możesz odliczyć VAT od wydatków innych niż paliwo. Nawet powinieneś,
    ponieważ VAT nieodliczony, co do którego przysługiwało odliczenie nie jest
    kosztem uzyskania przychodu - a więc jeżeli go nie odliczysz, a miałeś do
    tego prawo, to płacisz go "z własnej kieszeni".

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-06-21 14:53:59
    Od: "Remigiusz Morawiecki" <r...@t...com.pl>

    A czy fakt że auto nie jest środkiem trwałym - jest prywatne i rozliczane w
    ramach kilometrówki nie zmienia postaci rzeczy ?

    Pozdr,
    Remek.