  • 1. Data: 2005-10-08 15:24:28
    Temat: Samochod rajdowy na firme
    Od: Klima <k...@v...pl>

    Witam!
    Chcialbym zbudowac sobie rajdowke (kupic jakis w miare zdrowy samochod
    osobowy, oddac go do tuningu). Nie stac mnie jednak na to abym za
    wszystko zaplacil sam z wlasnej kieszeni :(
    Mam firme informatyczno-fotograficzno-reklamowo-poligraficzna :)
    Czy moglbym w jakis sposob odpisac sobie budowana rajdowke od podatku?
    Czy samochod, ktory mam zamiar zbudowac moglby sie stac np. gadzetem
    reklamowym czy kosztem reprezentacyjnym, etc (od ktorego odliczylbym VAT
    i dochodowy)?

  • 2. Data: 2005-10-08 15:38:48
    Temat: Re: Samochod rajdowy na firme
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Klima" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy samochod, ktory mam zamiar zbudowac moglby sie stac np. gadzetem
    > reklamowym czy kosztem reprezentacyjnym, etc (od ktorego odliczylbym

    Jesli masz bardzo wysokie przychody (niekoniecznie dochody), to bys
    mogl. Bo takie koszty, to tylko do poziomu 0,25% przychodow. Jesli
    masz niskie, to by trzeba kombinowac wrzucajac to w normalne koszty,
    co nie bedzie proste, o ile chcesz pozostac w granicach zdrowego
    rozsadku.

    Abstrahuje tutaj od zagadnien zwiazanych z odliczeniem vat od
    zakupionego pojazdu (tego w miare zdrowego).

    Kolejnym problemem jest fakt, ze tuning najczesciej zrobisz znacznie
    taniej "bezrachunkowo", niz z fakturami vat (choc to zapewne troche
    zalezy od tego, o jakich formach tuningu tutaj mowimy).

    marekz

  • 3. Data: 2005-10-08 15:53:27
    Od: Klima <k...@v...pl>

    MarekZ napisał(a):
> [...]
    > taniej "bezrachunkowo", niz z fakturami vat (choc to zapewne troche
    > zalezy od tego, o jakich formach tuningu tutaj mowimy).

    Marekz- piszesz tylko o kosztach reprezentacyjnych, a czy nie moglbym
    wrzucic calosci w koszty (mam zarejestrowana dzialalnosc reklamowa) czy
    samochod nie moglby sie stac "nosnikiem" reklam i moich klientow?
    Jezeli chodzi o tuning to mam zamiar oddac go w rece Chojnackiego.

  • 4. Data: 2005-10-08 16:02:43
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]
    > moglbym wrzucic calosci w koszty (mam zarejestrowana dzialalnosc
    > reklamowa) czy samochod nie moglby sie stac "nosnikiem" reklam i

    No wiesz, zaryzykowac zawsze mozna, choc ja tego za bardzo nie widze w
    praktyce, w przypadku kontroli us. Ciezko Ci moze byc wykazac
    bezposredni zwiazek z przychodami podwyzszenia mocy silnika,
    zwiekszenia zuzycia paliwa itp.

    > Jezeli chodzi o tuning to mam zamiar oddac go w rece Chojnackiego.

    No wlasnie, czyli prawdopodobnie nie tylko wyglad (to by jeszcze
    pewnie dalo rade upchac w normalnych kosztach) ale tez zmiany
    konstrukcyjne (co juz slabo widze).

    marekz

  • 5. Data: 2005-10-16 18:50:54
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    no ale w jakiej ustawie jest napisane ze nie mozesz podnosic wartosci
    uzytkowej srodka trwalego ?
    Jesli ten samochod bedzie mial 200 pc to wiadomo ze dojedziesz szybciej do
    klienta.
    Mysle ze jesli jest to srodek trwaly to calosc wydatkow w ulepszenie i
    odliczasz caly VAT.

    pozdr.