  • 1. Data: 2013-09-24 23:07:02
    Temat: Samochód w ŚT a ubezpieczenie na współwłaściciela.
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    Cześć.

    Przekopywałem gugla ale nie znalazłem do tej pory jednoznacznej
    odpowiedzi.

    Mam samochód osobowy jako środek trwały w DG. Samochód ma
    współwłaściciela nieprowadzącego DG, który jest też (głównym)
    ubezpieczającym.

    Czy w takim wypadku mogę wciągnąc w koszty część polisy proporcjonalną
    do mojego udziału w samochodzie? Czy jednak to ja musiałbym być
    ubezpieczającym?

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 2. Data: 2013-09-24 23:10:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-24 23:07, Rafał Grzelak pisze:
> [...]
    >
    > Czy w takim wypadku mogę wciągnąc w koszty część polisy proporcjonalną
    > do mojego udziału w samochodzie? Czy jednak to ja musiałbym być

    Kto płaci za ubezpieczenie?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-09-24 23:13:44
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    Liwiusz wrote:

    > Kto płaci za ubezpieczenie?

    Wspólnie.
    Do tego w umowie ubezpieczenia widnieję jako wspolwlasciciel.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 4. Data: 2013-09-25 06:13:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-24 23:13, Rafał Grzelak pisze:

    > Wspólnie.
    > Do tego w umowie ubezpieczenia widnieję jako wspolwlasciciel.

    Zatem polisa + dowód wpłaty Twojej części ubezpieczenia umożliwia
    wliczenie w koszty tego, co zapłaciłeś.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2013-09-27 09:41:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Sep 2013, Liwiusz wrote:

    > Zatem polisa + dowód wpłaty Twojej części ubezpieczenia umożliwia wliczenie
    > w koszty tego, co zapłaciłeś.

    Dla porządku - z dokładnością do limitu równowartości 20kEu wartości
    ubezpieczanej, 23.1.47 PDoOF :) (limit obejmuje cały samochód, nie udział)
    Rafał nie pisał czy to PF 125 czy Maybach ;)

    pzdr, Gotfryd