  • 1. Data: 2013-09-24 14:52:25
    Temat: Re: obietnica to... obietnica
    Od: "macso" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Mario"

    > Ale przecież ty nie miałeś tych obligacji tylko jakiś odpis na twoim
    > koncie ubezpieczeniowym. To była jedynie obietnica, że w przyszłości będą
    > ci wypłacać z tego konta emeryturę. A ile ci będą wypłacać to nie zależy
    > od tego, jak to się będzie waloryzować czy ustawowo czy stopą
    > oprocentowania obligacji. Zresztą i tak cały zysk był zjadany przez koszta
    > zarządzania funduszem.
    > To ile będziesz dostawał emerytury będzie zależało wyłącznie od tego ilu
    > będzie chętnych orać na to żeby ich krwawica szła na luksusy dla
    > staruchów - darmozjadów :)

    Obligacje miało OFE jako aktywa o konkretnej wartości, któe po upływie
    określonego czasu zamieniały
    sie znowu w gotówkę., którę ponownie można zainwestować.
    A obietnica, może mieć nawet wyższą stopę zwrotu, tylko co z tego skoro nie
    ma pokrycia.
    A co do luksusów, to jak starczy na czynsz za pokoik z kuchnią i parę
    tabletek to i tak będzie dobrze.

    macso

  • 2. Data: 2013-09-25 19:17:59
    Temat: obietnica to... obietnica
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    ja wiem, ze zanim bede mogl cos dostac to nic nie bedzie, jednak wkurwia
    mnie to, ze tak ohydnie klamia i manipuluja...

    "Aktualna wartość samych tylko obligacji na koncie przeciętnego
    Kowalskiego w OFE wynosi więc obecnie ok. 23,2 tys. zł. Obligacje o
    takiej wartości zostaną w przyszłym roku przeniesione na konto
    Kowalskiego w ZUS. Następnie obligacje te zostaną umorzone i przestaną
    istnieć. Co Kowalski dostanie w zamian?

    Zgodnie z zapowiedziami rządu, Kowalski otrzyma w zamian "obietnicę
    wypłaty emerytury z ZUS". Zgodnie ze słowami premiera nie ma bowiem
    różnicy, czy otrzymujemy rządową obietnicę wykupienia obligacji czy też
    rządową obietnicę wypłaty emerytury z ZUS. Według premiera, obie
    obietnice są "równie bezpieczne".

    Słowa te, rzecz jasna, nijak się mają do rzeczywistości. Obligacje to
    realne aktywa, posiadające realną wartość, której nie można zmienić za
    pomocą ustawy. A obietnica to... obietnica. Można ją zmieniać do woli. "

    http://zus.pox.pl/zus/zmiany-w-ofe-przecietny-polak-
    straci-23-tys-zl.htm

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 3. Data: 2013-09-25 19:39:05
    Od: Mario <m...@...pl>

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 4. Data: 2013-09-25 20:53:34
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 25.09.2013 19:39, Mario wrote:

> [...]
    > To ile będziesz dostawał emerytury będzie zależało wyłącznie od tego ilu
    > będzie chętnych orać na to żeby ich krwawica szła na luksusy dla

    No wlasnie, sa tylko obietnice, nie ma w ZUS/OFE realnego mojego
    funduszu, kapitalu, tam jest tylko dziura, w ktora wrzucam co miesiac
    kawal gotowki, bo tak... musze, bo niestety nie moge obiecac, ze wrzuce,
    musze wrzucic...

  • 5. Data: 2013-09-25 21:53:08
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-09-24 14:52, macso pisze:

    > Użytkownik "Mario"

    > Obligacje miało OFE jako aktywa o konkretnej wartości, któe po upływie
    > określonego czasu zamieniały
    > sie znowu w gotówkę., którę ponownie można zainwestować.

    chyba nie można, tylko fundusze mogły.

    > A obietnica, może mieć nawet wyższą stopę zwrotu, tylko co z tego skoro
    > nie ma pokrycia.
    > A co do luksusów, to jak starczy na czynsz za pokoik z kuchnią i parę
    > tabletek to i tak będzie dobrze.

    Starczy to jest uwiąd (nomen omen). ATSD nie wystarczy :(

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 6. Data: 2013-09-25 22:21:44
    Od: "macso" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Mario" <

    > Starczy to jest uwiąd (nomen omen). ATSD nie wystarczy :(

    jest takie świadczenie
    renta starcza
    tzn ona nie starcza, ale tak się nazywa

    macso

  • 7. Data: 2013-09-25 23:44:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Mario wrote:

    > To ile będziesz dostawał emerytury będzie zależało wyłącznie od tego
    > ilu będzie chętnych orać na to żeby ich krwawica szła na luksusy dla
    > staruchów - darmozjadów :)

    To też nieprawda. Kto powiedział, że będą za ileś lat jakieś emerytury?
    Po zawłaszczeniu OFE widać, że nie zależy to od
    czegokolwiek, tylko od ustawy.