  • 1. Data: 2006-01-12 14:46:32
    Temat: Skł. na ubezp. zdr. - czy wliczać grudzień.
    Od: pajev <p...@o...pl>

    Mam następujący problem. Prowadze DG, ryczałt 8,5%. Czy wypełniając
    zeznanie roczne (PIT-28), do składki na ubezp zdr. za 2005 rok doliczam
    składkę za grudzień płatną do 10 stycznia 2006r.

    dzięki za odpowiedzi.
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-01-12 15:59:46
    Temat: Re: Skł. na ubezp. zdr. - czy wliczać grudzień.
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

    Użytkownik "pajev" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zeznanie roczne (PIT-28), do składki na ubezp zdr. za 2005 rok doliczam
    > składkę za grudzień płatną do 10 stycznia 2006r.

    Wypełniając PIT, a także obliczając podatek co miesiąc odliczamy składki
    faktycznie zapłacone w tym okresie, a nie te które powinniśmy zapłacić
    /odliczamy poniesione koszty, a nie zamiary/.
    W PIT-28 wpisujemy wszystkie wpłaty dokonane w 2005 roku.
    A obliczając podatek np. za styczeń odliczamy składkę zapłaconą w styczniu
    /będzie to najczęściej składka za grudzień/.

  • 3. Data: 2006-01-12 16:01:40
    Od: " and" <a...@g...pl>

    pajev <p...@o...pl> napisał(a):
    > Mam następujący problem. Prowadze DG, ryczałt 8,5%. Czy wypełniając
    > zeznanie roczne (PIT-28), do składki na ubezp zdr. za 2005 rok doliczam
    > składkę za grudzień płatną do 10 stycznia 2006r.

    Nie wiem jak jest na ryczalcie - jestem na liniowym, ale IMHO
    odlicza sie "zaplacone" skladki. Jezeli ja zaplaciles w 2005
    to pewnie mozesz odliczyc. Moja ostatnia zaplacona skladka
    w 2005 r. byla skladka za listopad platna do 10 grudnia.

    pozdrawiam

    and

  • 4. Data: 2006-01-13 22:56:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Jan 2006, and wrote:

    > Nie wiem jak jest na ryczalcie

    ...tak samo, bo ustawy PDOF są tak skonstruowane że można dowolną
    część składki zdrowotnej odliczyć od dowolnego z płaconych podatków
    "ogólnych": jak np. ktoś ma DG na ryczałcie ale mieszkanie wynajmuje
    na KPiR albo ma przychody z pracy, to może np. odliczyć zdrowotne
    z wszystkich źródeł od podatku "ze skali".
    Ważne jak z jednego źródła jest strata!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)