  • 1. Data: 2008-10-02 13:04:25
    Temat: Składki na ZUS przedsiębiorców - można wcześniej niż 10.?
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    Składki ZUS należy opłacać za dany miesiąc do 10. dnia następnego
    miesiąca. Czy mogę opłacić je wcześniej, np. już dzisiaj za październik?
    Nie pogubią się w ZUS-ie?
    Do kosztów którego miesiąca należy zaliczyć składki w tym przypadku?
    Liczy się data obciążenia mojego rachunku?

    Chodzi o to, że dopiero założyłem firmę, a potrzebuję dowód wpłaty
    składek na ZUS.

  • 2. Data: 2008-10-02 14:16:58
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 02 Oct 2008 15:04:25 +0200, Sheen napisał(a):

    > Składki ZUS należy opłacać za dany miesiąc do 10. dnia następnego
    > miesiąca. Czy mogę opłacić je wcześniej, np. już dzisiaj za październik?

    Możesz.
    Ja zapłaciłem 30 września, bo PIT płacę kwartalnie i chciałem mieć koszt
    do 3 kwartału.

    > Nie pogubią się w ZUS-ie?

    Jeśli
    1. zgłosiłeś się już w ZUS
    2. na przelewie wpiszesz poprawnwe dane w tym okres za który płacisz
    to będzie OK.

    > Do kosztów którego miesiąca należy zaliczyć składki w tym przypadku?

    Rozumiem, że nie prowadzisz pełnej księgowości i interesuje cię tylko
    ujęcie kosztu w KPiR do celów podatkowych. To zawsze według daty zapłaty.

    > Liczy się data obciążenia mojego rachunku?

    Tak.

  • 3. Data: 2008-10-02 14:46:21
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    Dziękuję, dobry człowieku.

    Jeszcze jedna rzecz: zamierzam wysłać listem poleconym deklarację DRA
    między 1. a 10. listopada. Czy powinienem zatrzymać dla siebie jej kopię?
    Czy potwierdzenie nadania listu do ZUS-u będzie wystarczającym dowodem
    złożenia deklaracji w terminie, skoro nie wiadomo, co zawierał list?

  • 4. Data: 2008-10-02 14:53:27
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    Dziękuję, dobry człowieku.

    Jeszcze parę rzeczy:

    Kiedy mogę wysłać listem poleconym deklarację DRA? Tylko między 1. a 10.
    listopada?

    Czy powinienem zatrzymać dla siebie kopię DRA?

    Czy potwierdzenie nadania listu do ZUS-u będzie wystarczającym dowodem
    złożenia deklaracji w terminie, skoro nie wiadomo, co zawierał list?

    Czy do deklaracji muszę załączyć dowód wpłaty składek?

  • 5. Data: 2008-10-02 15:54:01
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Sheen" <z...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Dziękuję, dobry człowieku.
    >
    > Jeszcze parę rzeczy:
    >
    > Kiedy mogę wysłać listem poleconym deklarację DRA? Tylko między 1. a 10.
    > listopada?
    A możesz wogóle wysłać poleconym?

    > Czy powinienem zatrzymać dla siebie kopię DRA?
    Pasowało by jak chciałbyś kiedyś wiedzieć ile płaciłeś

    > Czy potwierdzenie nadania listu do ZUS-u będzie wystarczającym dowodem
    > złożenia deklaracji w terminie, skoro nie wiadomo, co zawierał list?
    >
    > Czy do deklaracji muszę załączyć dowód wpłaty składek?
    Nie musisz.
    Tyle, że nie musisz też składać DRA co miesiąc. Składasz tylko pierwszą po
    zarejestrowaniu DG i potem jak "coś" się zmienia - czyli np jesteś na
    chorobowym lub zmienia się któryś % składek..

    --
    Pawełj