  • 1. Data: 2006-02-07 09:45:04
    Temat: Składki na ZUS styczeń - 30 a nie 31 dni
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    Witam,

    Mam pytanie a'propo opłacenia składek na ZUS za styczeń.

    Jako, że działaność została rozpoczęta 02.01.2006, czyli w styczniu
    wypada 30 a nie 31 dni podlegających ubezpieczeniu.

    Szczerze powiedziawszy wolałabym wpisać/przelać odpowiednio kwoty:
    163,78 zł i 99,53 zł (ZUS dla nowych firm, z dobrowolym ubez. chor.).
    Tak byłoby mi wygodniej.

    Pani w inforamcji w ZUS powiedziała, że dla nich lepiej będzie jak obliczę
    składki za 30 dni, czyli podzielę to przez 31 i pomnożę przez 30 ;)

    Różnica jest minimalna, a ja nie chciałbym się gdzieś pomylić o 1 grosz
    (plus bawić się
    w rachunki), i dlatego zapłacić jak za pełny miesiąc.

    Jaka jest rada lepiej wg słow kobiety z ZUS zrobić, czy za cały miesiać
    zapłacić?

    pozdr
    Grzegorz

  • 2. Data: 2006-02-07 11:51:08
    Temat: Re: Składki na ZUS styczeń - 30 a nie 31 dni
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Grzes napisał(a):
> [...]
    > w rachunki), i dlatego zapłacić jak za pełny miesiąc.
    >
    > Jaka jest rada lepiej wg słow kobiety z ZUS zrobić, czy za cały miesiać

    Ja rozpocząłem działalność w połowie miesiąca, w zusie powiedzieli mi,
    że zdrowotne (innych nie płacę) płaci się za cały misiąc

  • 3. Data: 2006-02-07 13:02:28
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    > Ja rozpocząłem działalność w połowie miesiąca, w zusie powiedzieli mi,
    > że zdrowotne (innych nie płacę) płaci się za cały misiąc

    To już nie wiem jak robić, pewnie zapłace dla świętego spokoju całą kwote,
    najwyżej będzie nadpłata i tyle.

    pozdr
    Grzegorz
    ps. choć gdzieś na stronach zus, widziałem przykład w ktorym, osoba
    opałacajaca
    składki (zaczeła 15 kwietnia) miałą opłacić za 16 dni wg przeliczeń, ktore
    podałem
    wyzej.

  • 4. Data: 2006-02-07 13:20:57
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Grzes wrote:

    > To już nie wiem jak robić, pewnie zapłace dla świętego spokoju całą
    > kwote, najwyżej będzie nadpłata i tyle.

    Wszyscy mają rację ;)
    Zdrowotnego nie dzieli się i nawet jak prowadzisz DG ta płącisz za
    pełny miesiąc. Natomiast społeczne trzeba obliczyć to 30/31

  • 5. Data: 2006-02-07 13:22:24
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Grzes wrote:

    > To już nie wiem jak robić, pewnie zapłace dla świętego spokoju całą
    > kwote, najwyżej będzie nadpłata i tyle.

    Wszyscy mają rację ;)
    Zdrowotnego nie dzieli się i nawet jak prowadzisz DG 1 dzień to płacisz
    za pełny miesiąc. Natomiast społeczne trzeba obliczyć to 30/31

  • 6. Data: 2006-02-07 13:26:31
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    > Wszyscy mają rację ;)
    > Zdrowotnego nie dzieli się i nawet jak prowadzisz DG 1 dzień to płacisz
    > za pełny miesiąc. Natomiast społeczne trzeba obliczyć to 30/31

    Wielkie dzięki uff to teraz już wiem, nie doinformowała mnie pani ;)

    pozdr
    Grzegorz