  • 1. Data: 2006-02-07 08:50:19
    Temat: Pytanie o zaliczki (co piszemy w nazwie towaru?)
    Od: "Roman" <R...@x...pl>

    Dotychczas gdy mialem do przetlumaczenia 100 stron, pisalem w rubryce "nazwa
    towaru lub uslugi" - "tlumaczenie utworu takiego a takiego", dawalem cene
    jednostkowa, liczbe stron i sume.

    Ale co w przypadku zaliczki na 20%?

    Czy wystawiam po prostu fakture na tlumaczenie 20 stron? Czy moze w nazwie
    towaru musze umiescic slowo "zaliczka" lub "zaliczka zgodnie z umowa z dnia
    ..."? i nie dawac juz wtedy liczby stron. Tylko co w takim przypadku wpisac
    w "jednostka miary"? i jaka dac wartosc?

  • 2. Data: 2006-02-07 19:26:49
    Temat: Re: Pytanie o zaliczki (co piszemy w nazwie towaru?)
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Tue, 7 Feb 2006 09:50:19 +0100, Roman napisał(a):

> [...]
    > ..."? i nie dawac juz wtedy liczby stron. Tylko co w takim przypadku wpisac
    > w "jednostka miary"? i jaka dac wartosc?

    Zaliczka to jest zaliczka i nie dotyczy ilości stron tylko jest częscią
    całości zlecenia.
    Nie ma jednostki miary - po prostu piszesz zaliczka i kwotę .
    Jeżeli program wymaga podania ilości to wpisujesz 'zaliczka' szt 1.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2006-02-07 20:33:20
    Od: "Roman" <R...@x...pl>

    > Nie ma jednostki miary - po prostu piszesz zaliczka i kwotę .
    > Jeżeli program wymaga podania ilości to wpisujesz 'zaliczka' szt 1.

    To brzmi rozsądnie, ale w rozporządzeniu ministra finansów jest napisane, że
    musi być jednostka miary. Dlatego poproszę, żeby ktoś jeszcze potwierdził
    to, co napisałeś.

  • 4. Data: 2006-02-07 20:58:18
    Od: t <a...@g...pl>

    Roman wrote:

    > To brzmi rozsądnie, ale w rozporządzeniu ministra finansów jest napisane, że
    > musi być jednostka miary. Dlatego poproszę, żeby ktoś jeszcze potwierdził
    > to, co napisałeś.

    Powiem tak - na logike. Jezli wg roporzadzenia nie trzeba pisac "szt." w
    tym przypadku, a ty napiszesz, to nikt nie ma prawa sie doczepic, bo
    rozporzadzenie nie definiuje czego ma nie byc na fakturze i wtedy
    zamiast szt. mozesz sobie wpisac np "pies pluto".
    Jezeli natomiast ma to "szt." byc to od razu masz - i klopot z glowy.
    Jak dla mnie to zawsze warto wpisac wszystkie pola, chyba ze
    jasno i wyraznie precyzuje ze danego pola ma nie byc.

  • 5. Data: 2006-02-07 21:03:20
    Od: "Roman" <R...@x...pl>

    >Jak dla mnie to zawsze warto wpisac wszystkie pola, chyba ze
    >jasno i wyraznie precyzuje ze danego pola ma nie byc.

    No dobrze, ok, ale co wpiszesz w przypadku zaliczki jako "jednostka miary"?

  • 6. Data: 2006-02-07 21:51:09
    Od: t <a...@g...pl>

    Roman wrote:

    > No dobrze, ok, ale co wpiszesz w przypadku zaliczki jako "jednostka miary"?

    Przeczytaj rozporzadzenie MF bo tam jest o tym pare punktow. Akurat nie
    wiem czy j.m. zaliczki nie tyczy sie tego do czego jest ta zaliczka. Bo
    przeciez zaliczka dotyczy czegos(towaru czy uslugi)
    i logicznie by bylo wpisac j.m. tegoz towaru czy uslugi.
    Ale jak mowie - przeczytaj RMF i poczekaj na praktykow :)

  • 7. Data: 2006-02-08 23:12:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Feb 2006, Roman wrote:

> [...]
    > ..."? i nie dawac juz wtedy liczby stron. Tylko co w takim przypadku wpisac
    > w "jednostka miary"? i jaka dac wartosc?

    Przeczytałeś rozporządzenie ?
    I na pewno wiesz że j.w. jest wymagana przy USŁUDZE ???
    No to ja mam inne rozporządzenie :)
    Hint:
    5) jednostkę miary i ilość sprzedanych towarów
    lub
    rodzaj wykonanych usług;

    --
    pozdrowienia, Gotfryd